معاون فرهنگی دانشگاه تهران مطرح کرد:

ضرورت ارتباط دانشگاه با جامعه اصل غیرقابل دنیای امروز

سرسنگی گفت: ارتباط دانشگاه با جامعه تبدیل به یک اصل غیرقابل انکار شده و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند این ارتباط را هرچه قوی‌تر به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در مراسم نو‌دانشجویان پردیس البرز دانشگاه تهران ورود دانشجویان جدید این پردیس را به دانشگاه گرامی داشت و گفت: حضور در دانشگاه تهران قطعا اتفاق مهمی است که زندگی و آینده شما را با آثار مثبت فراوانی همراه خواهد ساخت لذا قدر این لحضات و این سال‌ها را بدانید و حداکثر تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت‌های علمی به کار گیرید.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تغییر نگاه نسبت به دانشگاه را در عصر حاضر مورد تاکید قرار داد و افزود: امروزه دیگر، دانشگاه‌ها فقط به دنبال کار علمی در درون دانشگاه نیستند. انتقادی که قبلا به دانشگاه‌ها وارد بود این بود که تنها به حل مشکلات خود توجه دارند و مشکلات جامعه را مورد نظر قرار نمی‌دهند. امروزه نگاه به کارکرد دانشگاه تغییر یافته است. ارتباط دانشگاه با جامعه تبدیل به یک اصل غیر قابل انکار شده و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند این ارتباط را هرچه قوی‌تر به نمایش بگذارند.

وی همچنین ارتباط با جامعه را در دانشگاه تهران یک اولویت حیاتی خواند و افزود: دانشگاه تهران می‌کوشد ضمن برقراری رابطه‌ای عمیق و معنادار با جامعه، حل مشکلات اجتماعی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد کما این‌که در برنامه سوم توسعه دانشگاه، بحث ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی به عنوان یکی از محورهای سه‌گانه این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

سرسنگی، دانشجویان حاضر در مراسم را به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تشویق کرد و گفت: فرق دانشگاه با یک آموزشگاه در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آن است. این فعالیت‌ها باعث می‌شود دانشجویان بیشتر و بهتر برای ورود به جامعه و ایفای نقش‌های مهم اجتماعی آمادگی پیدا کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه یادآور شد: دانشگاه تهران این افتخار را دارد که در کنار این‌که بزرگ‌ترین و معتبرترین مرکز آموزشی و پژوهشی کشور است، بیشترین نقش را در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان داشته باشد.

انتهای پیام/

مراسم استقبال از نو‌دانشجویان پردیس البرز دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار