مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: 45 رشته صنایع دستی در استان کردستان وجود دارد.

محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان کشور گواهینامه درجه سه در رشته رودوزی‌های سنتی به شوبو عثمانی از صنعتگران عرصه صنایع دستی استان کردستان اعطا کرد.

 وی اضافه کرد: آثار شب‌بو عثمانی در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آئین نامه مصوب جلسه 569 شورای عالی انقلاب فرهنگی گواهینامه درجه سه دریافت کرد.

علوی با تاکید بر این نکته که در حال حاضر در  کردستان 45 رشته صنایع دستی وجود دارد، اظهار داشت: 18 رشته از این تعداد بومی استان هستند که در این میان می‌توان به سبدبافی، البسه محلی و کردی‌دوزی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه استان کردستان یکی از استان‌های توانمند در حوزه صنایع دستی است، اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 3 هزار و 500 نفر فعالی در حوزه صنایع دستی در استان کردستان بیمه تامین اجتماعی هستند.

 وی گفت: پیش‌بینی ما فعالیت بیش از 40 هزار نفر در حوزه صنایع دستی در استان کردستان است که البته 14 هزار و 500 نفر از این تعداد با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان کد شناسایی گرفته‌اند.

انتهای پیام/ د م

فعالیت بیش از 40 هزار نفر در حوزه صنایع دستی در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.