رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه عمر مفید کتاب ها پنج سال است، گفت:سلطنت کتاب درسی را به جمهوریت تغییر دادیم.

سلطنت کتاب درسی به جمهوریت رسیده استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از مولفان برتر با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان و جمعی از مسئولان صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

در این مراسم محمدیان با بیان اینکه از آغاز دهه ۹۰سند تحول آماده شد و تغییرات در برنامه درسی ملی ایجاد شد، عنوان کرد: براساس این سند سازمان پژوهش موظف شده هر ساله تا ۲پایه در برنامه درسی ملی تغییر پیدا کند که این روند در حال انجام است اما در دوره دوم متوسطه کتاب ها به جهت کثرت تعداد کار انجام شد.

وی ادامه داد: در تالیف کتاب‌های درسی از سایر همکاران در حوزه های صنعت و آموزش بهره می‌گیریم که مجموعه ای بیش از یک هزار نفر را شامل می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: از سلطنت کتاب درسی به جمهوریت آموزشی رسیدیم و بسته آموزشی را عملیاتی کردیم و فیلم، نوارهای صوتی، کتاب های گویا و مواردی از این  قبیل ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: فقط کتاب درسی هدف ما نیست و تغییرات در کتاب درسی موجب شده تا راه‌های نرفته را تجربه کنیم.

وی افزود: کتاب‌ها هر چهار سال یکبار براساس اهداف تربیتی تحلیل می‌شود و کتاب درسی کتابی برای همیشه نیست و باید اجازه داد تغییرات و تحولات براساس آموزه های جدید انجام شود.

حذف مطالب درسی به معنای حذف کامل ارزش‌ها نیست

محمدیان با اشاره به اینکه حذف یک مطلب به معنای حذف کامل ارزش ها نیست، بیان کرد: اگر فشارهای بیرونی بخواهد از آنچه زمانش گذشته استفاده کند، کتاب درسی از به روزآوری دور خواهد بود و برخی به جای آنکه از پشت پرده اهداف آگاه باشند فقط ظاهر آن را مشاهده می کنند.

وی با اشاره به اینکه بازنگری براساس برنامه ای پنج ساله در برنامه داریم، گفت: به بازنگری کتاب‌ها می پردازیم و از همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ملی درخواست می‌کنیم نیازمندی‌های خود را اعلام کنند؛ نیازی که به کتاب درسی کمک کند و ارزش انعکاس در کتاب درسی و تربیت نسل آینده را کمک کند تا حال و هوای تازه در برنامه آموزشی ایجاد شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: امسال ۳۰۰عنوان کتاب درسی جدید داشتیم کتاب‌های معلمان تولید شده و نرم افزارهایی نیز برای کار داریم و طی این چند سال چندین عنوان کتاب درسی جدید مانند انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه ای داشتیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار