در نخستین ماه از سال تحصیلی ۹۷-۹۶، ۹ هزار جلد کتاب، در مدارس با نیاز‌های ویژه چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

توزیع ۹ هزار جلد کتاب در مدارس با نیاز‌های ویژه///////////////////////////////

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ خداکرم حیدری رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از توزیع ۹ هزار جلد کتاب، در نخستین ماه از سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس با نیاز‌های ویژه استان خبر داد.

وی گفت: کتاب‌ها متناسب با نیاز دانش آموزان کم‌توان ذهنی، ناشنوا و نابینا و ... می‌باشد.

حیدری افزود: ۱۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۶ مرکز دولتی و ۶ مرکز خصوصی است.

وی گفت: با اعزام نیرو‌های آموزش و پرورش استثنایی  به مدارس ابتدایی عادی، دانش آموزانی را که از لحاظ جسمی، روحی و یادگیری دچار مشکل هستند را شناسایی و به آموزش و پرورش استثنایی استان معرفی می‌کنند.

حیدری افزود: معمولا مشکلات افراد همانند شنوایی در سنین چهار تا شش سال شناسایی و با کاشت حلزون و استفاده از سمعک حل خواهد شد که به همین دلیل دو میلیارد ریال اعتبار به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در مدارسی که دانش آموز ناشنوا دارند به منظور افزایش کیفیت یادگیری، کلاس‌ها با تعداد اندک شش تا ۱۱ نفر تشکیل می‌گردد.

حیدری با بیان اینکه اکثر نابینایان حافظ قرآن هستند گفت: کتاب‌های خط بریل و سی‌دی‌های شنیداری حاوی محتوای کتاب برای نابینایان در مدارس با نیاز‌های ویژه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

۹ هزار جلد کتاب در مدارس با نیاز‌های ویژه توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار