مسئول مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی از موفقیت 30 درصدی این مرکز در درمان زوج های نابارور خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دهقانی،مسئول مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی گفت: مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی طی سه ماه از شروع فعالیت خود، 5 زوج نابارور را درمان کرد که با افزایش دو و نیم برابری نسبت به میانگین کشوری، موفقیت 30 درصدی در درمان زوج های نابارور را داشته ایم.

وی افزود:از ابتدای شروع به کار این مرکز در مرداد امسال تاکنون هزار و 500 زوج نابارور تشکیل پرونده داده اند که 650 زوج در نوبت درمان هستند.

مسئول مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی با اشاره به دو روش IVF و IUI برای درمان نازایی گفت: به دلیل نبود فوق تخصص نازایی در بیرجند روش IVF تاکنون استفاده نشده است و فقط 30 زوج از روش IUI در حال درمان هستند که 5 زوج درمانشان موفقیت آمیز و نتایج آزمایش های آنان مثبت بوده است.


دهقانی با بیان اینکه درمیانگین کشوری از هر 15 زوج ، یک زوج با روش IUI درمان آنها موفقیت آمیز است،افزود : بیش از 80 درصد پرونده های تشکیل شده در این مرکز نیاز به استفاده از روش IVF برای درمان دارند.


وی گفت:مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی با هزینه کرد بیش از 3 میلیارد تومان 90 درصد آن فعال است و فقط بخش IVF به دلیل نبود فوق تخصص نازایی غیرفعال است.


دهقانی افزود: دراین مرکز 5 متخصص زنان، سه نفر ماما، 4 نفر کارشناس علوم آزمایشگاهی و یک دکترای ژنتیک فعالیت می کنند.
انتهای پیام/ب


درمان 5 زوج نابارور در مرکز ناباروری خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.