مدیرکل مدیریت بحران استان از اجرای مانور لحظه صفر بر اساس تصمیمات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کمیته راهبردی اجرای مانور و در راستای اجرای دستورالعمل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خبر داد. 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آرتیکاس اقبال با اشاره به اینکه براساس مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته، در حدود 60 درصد از مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آنها رخ می‌دهد،گفت: امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار حائز اهمیت بوده كه از آن به عنوان "لحظه طلایی" نام برده شده و در كاهش پیامدها و ضایعات حوادث به شدت موثر است. 

 وی افزود: یكی از عوامل مهم و اساسی در تحقق این مهم، همكاری و هماهنگی هر یك از دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در انجام وظایف محوله می‌باشد و اجرای"مانور امدادرسانی جاده‌ای"در استان فرصتی مناسب برای شناسایی آسیب‌ها و محدودیت‌ها، چالش‌های فراروی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت‌ها و فرصت‌ها می‌باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان ادامه داد: مقدمات اجرای این مانور بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و اتخاذ تصمیمات کمیته راهبردی اجرای مانور تدبیر گردید و مانور بدون اطلاع قبلی از محل و زمان برگزاری مانور و به منظور سنجش لحظه رسیدن نیروهای امدادی و عملیاتی به محل حادثه فرضی برگزار شد. 

اقبال در پایان ضمن تشکر از اهتمام واحدهای ستادی و عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی، پلیس 110، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر سنندج، اورژانس 115 و جمعیت هلال احمر در اجرای مانور، عملکرد تیم‌های سازمانی را برای حضور در محل مانور مثبت و در سطح مناسب ارزیابی نمود. 

 انتهای پیام/م

اجرای مانور ساعت صفر امدادرسانی جاده‌ای در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.