یاد شهید مدافع حرم درجشنواره شعر دفاع مقدس

جشنواره شعر دفاع مقدس ویژه شهرستان های شرق استان، یادمان شهید حججی در شهرستان فهرج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ جشنواره شعر دفاع مقدس، یادمان‌شهید حججی ویژه شهرستان های شرق استان با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس بسیج هنرمندان شهرستان کرمان و فهرج در شهرستان فهرج برگزار شد.
٤٧ اثر از شهرستان های بم، ریگان، نرماشیر، فهرج به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند که از این تعداد ، ١٢ اثر برگزیده شدند و به نفرات برتر لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی اهدا شد.
وحید محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه این جشنواره‌ با گرامیداشت یاد و نام شهید حججی، وی را نماد جوان انقلابی و با صلابت دانست که با خودسازی و تمسک به فرهنگ عاشورایی از میان هجمه ها با صلابت عبور کرد و سیر و سلوک معنوی را طی نمود.
وی حماسه دفاع مقدس را برگرفته از حماسه سرخ عاشورا عنوان کرد و افزود: خون های پاک شهیدان، ریشه در کربلای حسینی دارد و پیام ها و درس های عاشورا، زمینه ساز فرهنگ دفاع و مقاومت و شجاعت رزمندگان مرهون فرهنگ عاشورایی بود.
محمدی با اشاره به این که با زبان هنر می توانیم لایه های ارزشی دوران دفاع مقدس را یادآوری کنیم، بیان کرد: در جهت تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی هنرمندان می توانند از سر اخلاص و تعهد، آثاری را که صبر، فداکاری و پایداری را متبلور و فرهنگ ایثار و شهادت را منتشر می کنند، دستمایه هنری خود قرار دهند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدورای کرد: هنرمندان با این حس زیبای وطن دوستی و عشق بتوانند در عرصه خلق آثار هنری موفق باشند.
انتهای پیام/ی

جشنواره شعر دفاع مقدس در شرق کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار