طرح های توسعه کشاورزی با هدف افزایش تولید با موفقیت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در همایش بزرگداشت روز جهانی غذا در ساری به موفقیت طرح‌ های توسعه کشاورزی با هدف افزایش تولید، دسترسی آسان به محصولات غذایی اشاره کرد و گفت: هنوز تولید کنندگان برتر و نمونه کشاورزی کشور حدود ۶۰ درصد بیشتر از میانگین تولیدات محصولات کشاورزی برداشت می‌ کنند.

وی بخش کشاورزی را بیشترین تامین کننده میزان رشد اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود: رشد اقتصادی را مدیون تولید کنندگان هستیم.

طهماسبی به نقش غذا و تاثیر اصلی بر جوامع بشری اشاره کرد و گفت: امروز تعداد گرسنگان جهان یک میلیارد نفر تخمین زده می‌ شود که دو سوم آن در قاره آسیا است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی علل عمده وجود گرسنگی و در دسترس نبودن محصولات غذایی را تخریب و فرسایش خاک، کاهش بارش، گرم شدن کره زمین، تخریب مراتع و جنگل و آلودگی زیست محیطی آبی و خاکی دانست و افزود: باید به این نکته که آیندگان به غذا نیاز دارند و ماباید به فکر نسل‌ های آینده باشیم، توجه جدی کنیم.

طهماسبی بهبود آمار کم غذایی، کم وزنی و مرگ و میر کودکان در ایران را نشانه افزایش تولید ودسترسی آسان‌تر محصولات غذایی در کشور دانست و گفت: از سال‌های گذشته تا کنون ایران توانسته در مقابله با فقر و گرسنگی موفق عمل کند.

وی افزود: ایجاد و گسترش زنجیره تولیدات غذایی نیاز اساسی است و جزیره‌ای عمل کردن در تولیدات محصولات کشاورزی باید از بین برود.

انتهای پیام/ م

اجرای طرح‌ های توسعه کشاورزی با هدف افزایش تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار