سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در قائم شهر از ۲۲ مهر آغاز می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از آغاز سرشماری کلنی‌ های زنبورعسل از ۲۲ مهرماه امسال در این شهرستان خبر داد  و گفت: آمارگیری از کلنی‌ های زنبورعسل به طور همزمان در سراسر کشور از ۲۲ مهرماه امسال در شهرستان قائم شهر آغاز می‌شود و تا ۲۷ مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با نیروی انتظامی و شرکت‌های تعاونی زنبورداران مستقر در این شهرستان بعمل آمد از جابجایی کلنی‌ های زنبورعسل جلوگیری و به پرورش دهندگان زنبور اطلاع رسانی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: جمع آوری اطلاعات صحیح از تعداد کلنی و مهاجران به این شهرستان و میزان عسل استحصالی حاصل در دوره زمانی تولید، در تصمیم گیری صحیح و اصولی برای دستگاه‌های ذیربط برای برنامه ریزی و خدمات دهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرهادی با بیان اینکه سال گذشته میانگین تولید عسل در هر کندوی زنبورعسل این شهرستان ۱۲ کیلو‌گرم بود، افزود: پیش‌ بینی می‌ شود میانگین تولید عسل این شهرستان امسال به ۱۴ کیلوگرم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۱۹۰ کندوی زنبورعسل با ۴۷۴ شاغل در این حرفه در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: سالانه ۵۳۰ تن عسل با میانگین ۱۲ کیلوگرم عسل در هر کندو در این شهرستان استحصال می‌ شود.

انتهای پیام/ م

۳ روز مانده به آغاز سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.