فرماندهی نظامی آمریکا در اقیانوس آرام از استقرار زیردریایی هسته‌ای «یو‌اس‌اس‌توسان» در جنوب شرق کره جنوبی خبر داد.

آمریکا یکی از زیردریایی‌های هسته‌ای خود را در کره جنوبی مستقر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، فرماندهی نظامی آمریکا در اقیانوس آرام در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد زیردریایی کلاس لس آنجلس به نام «یو. اس. اس. توسان» (SSN ۷۷۰) از روز شنبه در بندر جینهائه در جنوب شرق کره جنوبی مستقر شده است.

این منبع که مقر آن در هاوایی است، اعلام کرد: «زیردریایی هسته‌ای توسان با حدود ۱۵۰ سرنشین، قابلیت انجام مأموریت‌های متعدد و آخرین توانمندی‌های یک ناوگان زیردریایی را دارد. خدمه این زیردریایی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و آماده انجام هر گونه مأموریتی هستند که به آن‌ها محول می‌شود.»

بنا بر اعلام این پایگاه اینترنتی، کاپیتان چاد هارد، فرمانده این زیردریایی گفت: «رابطه بین آمریکا و کره جنوبی بسیار مهم است و استقرار ما در جینهائه این فرصت را به ما می‌دهد تا روابط موجود بین دو طرف را تقویت کنیم.»

یک مسئول نظامی کره جنوبی نیز در این‌باره گفت: نیرو‌های آمریکایی در فعالیت‌های مختلفی در کره جنوبی مشارکت دارند، از جمله در برنامه‌های فرهنگی.

فرماندهی نظامی آمریکا در اقیانوس آرام مشخص نکرده است که زیردریایی توسان تا چه زمانی در کره جنوبی خواهد ماند.

اقدام آمریکا در استقرار زیردریایی هسته‌ای خود در کره جنوبی در حالی است که تنش‌ها میان واشنگتن و کره شمالی به شدت افزایش داشته است.

انتهای پیام/

استقرار یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار