دیپلمات‌های آمریکایی نسبت به توئیت‌های جنجالی دونالد ترامپ و احتمال شعله‌ور شدن جنگ میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

دیپلمات های آمریکایی: توئیت های ترامپ می تواند به جنگ با پیونگ یانگ منجر شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ دیپلمات های  آمریکایی نسبت به توئیت های دونالد ترامپ  -رئیس جمهور آمریکا-  و احتمال شعله‌ور شدن جنگ میان پیونگ یانگ و واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

دونالد  ترامپ اواخر هفته گذشته با رد تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران شبه جزیره کره در یک پیام توئیتری نوشت: (درباره کره شمالی) تنها یک چیز کارساز است. او اقدامات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا برای ایجاد کانال دیپلماتیک بین واشنگتن و پیونگ یانگ را بیهوده عنوان کرد.

ترامپ بارها به استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی تهدید کرده است و اخیرا نیز مدعی شد حل بحران هسته ای پیونگ یانگ فقط یک راه دارد. کره شمالی نیز رئیس جمهور آمریکا را فردی جنگ طلب دانست و اعلام آمادگی کرد پاسخی کوبنده به تهدیدات واشنگتن خواهد داد.

این موضع ترامپ در قبال کره شمالی موجب شده برخی از نمایندگان و سناتورها نسبت به وقوع جنگ بین پیونگ یانگ و واشنگتن ابراز نگرانی کنند. یکی از سناتورهای آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به پایگاه خبری «ونیتی فیر»گفت: احساس واقعا ناخوشایندی دارم و فکر می کنم آنها به دنبال جنگ  هستند.

یکی دیگر از سناتور ها اظهار داشت: چنین احساس مشابهی دارم. کره شمالی قرار است کاری انجام دهد. این جنگ لفظی آغازی برای وقوع جنگ واقعی است.

رکس تیلرسون – وزیر امورخارجه آمریکا- ماه گذشته در جریان سفر به چین از تلاش ها برای ایجاد کانال ارتباطی با پیونگ یانگ خبر داد. با این حال، ترامپ این اقدام تیلرسون را اتلاف وقت نامید.

روز دوشنبه، سازمان ملل ورود کشتی های تجاری به بنادر کره شمالی را ممنوع کرد. این اقدام در راستای تحریم های ماه اوت شورای امنیت علیه پیونگ یانگ صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

تداوم درگیری‌ها میان آمریکا و کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار