به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظردریکوندمدیر کل آموزش و پرورش لرستان گقت: ما فراموش کرده ایم که به دنبال تربیت چه نسلی هستیم و میخواهیم نسل امروز را برای چه چیزی آموزش دهیم.
وی به حضور جوانان و نوجوانان در فضاهای ارتباطی مجازی اشاره کرد و افزود: در این عرصه اطلاعات فرزندان به مراتب بیشتر از والدین و معلمان است و این زنگ خطری است که اگر مدیریت نشود میتواند آسیب زا باشد.
دریکوند به هویت یابی دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: بحرانهای دوران رشد دانش آموزان را تهدید میکند و باید آگاهانه و عالمانه از این بحرانها به سلامت عبور کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان نگاه تک بعدی به تربیت را آسیبی جدی برشمرد و گفت: معلم باید باید در تربیت دانش آموزان به ساحتهای ششگانه تربیتی نگاهی جامع داشته باشد تا بتواند دانش آموزانی خودباورو خداباور تربیت کند و خروجی کار او تربیت شهروندی مطلوب در اجتماع باشد.
وی تاکید کرد: ما میخواهیم انسان سالمی را تربیت کنیم که واقع بین است نه کسی که دچار خود کم بینی یا گرفتار خود بزرگ بینی است.
دریکوند تصریح کرد: در هویت یابی دانش آموزان باید تلاش کنیم تا آنان بر ضعفهای خود آگاه شوندو اگر این اتفاق بیفتد قطعا حرکت روبه جلو آغاز خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به کتاب چه چیز تربیت نیست اشاره و خاطر نشان کرد: باید در تفکر و بینش خود نسبت به مسئله آموزش و تربیت تجدید نظر کنیم.
دریکوند توجه صرف خانوادهها به نمره، کنکور و شغل آینده فرزندان را جامع ارزیابی نکرد و گفت: اگر نگاه ما به تربیت تنها نگاه علمی و آموزشی باشد شاید بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم و دانش آموزان را در دستیابی به نمره و شغل مورد نظر یاری کنیم، اما این شغل و موقعیت ممکن است او را از عواطف و احساسات پاک انسانی دور کند و خدمت به مردم و هم نوعان را در او کمرنگ کند.
انتهای پیام/م