فرآوری زیتون برای اولین بار در جیرفت

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن زیتون از باغات جنوب کرمان در سال جاری برداشت می‌شود.

فرآوری زیتون برای اولین بار در جیرفتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسلام شاهرخی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امروز در حاشیه بازدید از کارخانه روغن‌کشی و فراوری زیتون با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار و 500 تن زیتون از باغات جنوب کرمان در سال جاری برداشت می شود، اظهارداشت: در این منطقه 2 هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت زیتون وجود دارد.

شاهرخی بیان کرد: برای اولین بار کار فرآوری زیتون در جیرفت انجام می‌شود، تصریح کرد: این مهم یک ظرفیت بزرگ برای منطقه است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه فقط دو کارخانه روغن‌کشی در جیرفت وجود دارد، عنوان کرد: تمامی محصول زیتون در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود و هیچ کشاورزی در این منطقه متضرر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری فرآوری زیتون در بحث شوری‌جات شروع شده است، بیان کرد: از اوایل شهریورماه ارقام کنسروی و از اوخر شهریور روغن‌کشی زیتون نیز در این منطقه شروع می‌شود.

شاهرخی با تاکید براینکه کشاورزان زمان برداشت و سلامت برداشت را رعایت کنند، افزود: رعایت این دو مقوله در فرآوری محصول، ضایعات کمتری خواهد داشت و کمتر زیان وارد می‌کند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اگر کشاورزان زیتون را به خوبی برداشت کنند و آسیب مکانیکی به محصول وارد نشود کارخانجات زیتون را با قیمت مناسب خریداری می‌کنند.

وی اظهارداشت: محصول زیتون این منطقه به مرکز استان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: کارخانه فرآوری زیتون با ظرفیت 3 هزار و 200 تن، سالانه بیش از هزار و 200 تن محصول زیتون را فرآوری و به بازارهای داخلی روانه می‌کند.

انتهای پیام/س

 

برداشت ۳۵۰۰ تن زیتون در جنوب کرمان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار