۹۰۰ هیئت عزاداری دانش‌آموزی در فارس ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد نظری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به ثبت ۹۰۰ هیئت عزاداری دانش‌آموزی در فارس گفت: برخی از این هیئت‌ها در روستا‌های استان فارس فعال بوده و عزاداری دانش آموزی امسال بوسیله این هیئت‌ها در مدارس و کانون‌های فرهنگی هنری، شهری، روستایی و در برخی نقاط عشایری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هیئت هنرستان طالقانی  یکی از قدیمی‌ترین هیئت‌های دانش آموزی استان فارس است، که مدیران، کارمندان و کسبه بازار زمانی دانش‌آموز این هنرستان بوده‌اند، و هنوز در این هیئت فعالیت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در تمام مدارس استان همزمان با شروع دهه محرم، نمایشگاهی برپا شده که برنامه‌هایی از جمله زیارت عاشورا و مراسم عزاداری در این نمایشگاه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال علاوه بر یک هزار و ۳۰۰ روحانی که در مدارس مسئولیت برگزاری نماز جماعت و برگزاری مراسم عزاداری را بر عهده دارند، ۲۵۰ روحانی نیز از حوزه علمیه قم به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند.

نظری اضافه کرد: عزاداری هیئت‌های دانش آموزی با همکاری مدیران، مربیان، معلمان و اولیاء دانش آموزان مدیریت و بوسیله دانش آموزان برنامه‌ها اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ت

ثبت هیئت‌های عزاداری دانش آموزان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار