میزان زکات جمع آوری شده در آذربایجان غربی در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد.

افزایش ۱۶درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی

رییس اداره امور اجرائی زکات کمیته امداد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گفت:  در  شش ماهه نخست  سالجاری بیش از 153 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش دارد.

حجت الاسلام جابر شوقی رویکرد اصلی پرداخت زکات را کمک به مستضعفان برشمرد و افزود: با فرهنگ سازی باید این فریضه به عنوان یک واجب الهی در بین مردم ترویج پیدا کند.

شوقی به فصل برداشت محصولات کشاورزی،کشاورزان اشاره کرد و گفت: اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی، فواصل طبقاتی و نیازهای مستمندان برطرف خواهد شد.

وی در ادامه  بیان کرد: طی شش ماهه اول سال جاری از یک هزارو ۵۰۰  روستای دارای اقلام مشمول زکات، ۹۴۵ روستا نسبت به پرداخت زکات خویش اقدام کردند.

رییس اداره امور اجرائی زکات کمیته امداد استان با بیان اینکه ترویج فرهنگ پرداخت زکات یکی از راه‌های مبارزه با فقر است، گفت: باید با همکاری ادارات، ارگان ها و مشارکت مردم تاثیرات پرداخت زکات در جامعه که در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار فراوان از آن یاد شده است، در بین عموم مردم به خوبی تبیین شود.

 جابر شوقی در ادامه گفت: بیش از ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری ‌شده، صرف کمک به نیازمندان و فقرا و ۲۰درصد صرف امور‌ عمرانی عام المنفعه از قبیل احداث مساجد و حسینیه های مناطق محروم روستایی می شود.

وی همچنین بر نقش روحانیان در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات تاکید کرد و افزود: در سطح شهرستان های استان ،  ۱۵ نفر به عنوان مسئولین امور اجرایی زکات، یک هزارو ۷۰۰ نفر به عنوان عاملان افتخاری امور اجرایی زکات و ۳۲۰ مبلغ زکات در سطح استان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح

جمع آوری بیش از 153 میلیارد ریال زکات در شش ماهه نخست سال جاری در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.