مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۱۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام سیدحامد ساجدی نژاد مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در همایش زکات و فرهنگ جهادی که در محل سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای این استان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است و نقش اساسی در سفره مردم دارد.

 مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:بیش از ۸۴ درصد از زکات جمع آوری شده آذربایجان غربی صرف کمک به فقرا و مابقی در مسایل عمرانی عام المنفعه صرف شده است.

حجت الاسلام ساجدی نژاد افزود: زکات فریضه‌ای در تراز نماز است و باید تلاش شود همانطوری که فریضه نماز به همت مردم و مسئولین در کشور نهادینه شد زکات هم باید در جامعه جایگاه خود را بیابد.


وی با بیان اینکه فریضه زکات از صدر اسلام و قبل از آن وجود داشته است، گفت: همه انبیا و اوصیا مردم را به این فریضه دعوت کرده اند و وظیفه ما در عصر کنونی نیز تلاش برای همگانی کردن این فریضه است.

انتهای پیام/م

 

آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.