کارشناس مسائل فرهنگی گفت: از آنجایی که دین آمده تا زندگی ما را آباد و شاداب و پرنشاط کند، پس هر کس دین‌دار می‌شود باید نشاطش بیشتر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام زائری شامگاه یکشنبه در آخرین شب از مراسم هیأت عاشوراییان اظهار کرد: ملاک عمل در دین، حرف خداست، خیلی از بت‌پرست‌ها به خاطر حرف مردم دین نمی‌آوردند، اگر ملاک حرف مردم شود، با بت‌پرستی فرقی ندارد؛ حرف دین تنها بندگی خداست.

وی افزود: البته ما در یک فضای اجتماعی زندگی می‌کنیم و بی اعتنایی به حرف مردم این نیست که نظام زندگی اجتماعی به هم بریزد، به هر حال ما در یک عرف اجتماعی زندگی می‌کنیم، یک عرف و آدابی هم هست، در روایات تأکید شده « اتقوا من مواضع التهم» کاری نکنید که مردم به شما سوظن پیدا کنند.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه دین‌داری نشدنی نیست ولی سخت است، خاطرنشان کرد: اگر دین به جایی رسید که تطبیق عملی‌اش در زندگی ممکن نیست یعنی یک جای کار می‌لنگد، دین‌داری قرار نیست زندگی را سخت کند، چون متن آخرت از دنیاست، باطن آخرت دنیاست، اگر دین نتواند امروز ما را درست کند، به درد فردای ما هم نمی‌خورد، اگر دین نتواند جامعه را درست کند، نمی‌تواند مدام وعده آخرت بدهد.

وی تأکید کرد: علی‌رغم همه ایرادات، افتخار جمهوری اسلامی این است که نظام‌سازی کرده است و یک نظام زندگی دنیایی درست کرده است تا مشکلات را حل کند و به جای شعار و تعارف، عقل را به کار بیاندازد.

زائری یادآور شد: گاهی اوقات دین‌داری ما به گونه‌ای است که با نوع رفتار و عملکردمان، کاری می‌کنیم مردم لجباز بشوند، این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم حرف مردم برایمان مهم است یا حکم خدا، اما مطمئن باشیم اگر پای خدا بایستیم خدا همه چیز را درست می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه منظور از عقل اولویت شناسی است، ادامه داد: در روایت فرمودند، لیس العاقل من یعرف خیر من الشر،  عاقل کسی است که بین خیر و شر تصمیم بگیرد، در باب امر به معروف هم باید گفت که امر به معروف دستور و چماق نیست و نیاز به زحمت کشیدن و وقت گذاشتن دارد.

وی اذعان کرد: از آنجایی که دین آمده تا زندگی ما را آباد و شاداب و پرنشاط کند، پس هر کس دین‌دار می‌شود باید نشاطش بیشتر شود.

 

انتهای پیام/م

 

دین‌داری نشدنی نیست ولی سخت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.