معاون راهبردی رییس جمهور گفت: معاونت راهبردی در حال تدوین برنامه‌ای برای توسعه استان‌ها است و تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات از جمله اهداف این دولت است.

محمدجواد ظریف روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: معاونت راهبردی در حال تدوین برنامه‌ای برای توسعه استان‌ها است و تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات از جمله اهداف این دولت است.

وی ادامه داد: رییس جمهور بر این باور است که استان‌ها ظرفیت‌های بالایی و هر کدام از استان‌های ما بیش از بسیاری از کشورهای دنیا ظرفیت و امکانات دارند.

معاون راهبردی رییس جمهور گفت: اعتقاد دولت جدید بر این است که باید شنونده باشد و از مشورت‌های همه‌بخش‌ها استفاده کند.

وی تصریح کرد: اصفهان از نظر سرانه بیشترین شهید را در کشور داده و امروز هم یک شهید بزرگوار دیگر تقدیم انقلاب کرده است.

انتظار ما از دولت واگذاری اختیارات به اصفهان است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان رتبه ۲۳ امنیت سرمایه گذاری، رتبه ۲۶ محیط کسب و کار، رتبه ۲۲ نسبت سپرده به تسهیلات و رتبه ۲ پرداخت مالیات در کشور را دارد.

امیر کشانی افزود: این نشان دهنده وضعیت نامناسب اصفهان در حوزه اقتصاد است و این در حالی است که به استان اصفهان برچسب برخوردار بودن خورده است.

رییس اتاق اصفهان تصریح کرد: انتظار داریم دولت اختیارات را به اصفهان واگذار کند.

وی با اشاره به قطب صنعتی بودن اصفهان ادامه داد: یکی از این فرصت‌هایی که می‌تواند کشور را نجات دهد جهش صادرات است که اتاق بازرگانی اصفهان نگاه ویژه‌ای به موضوع دارد و فراهم‌آوردن فرصت‌های صادراتی در دستور کار است.

کشانی گفت: البته صادرات اصفهان با چالش‌هایی همراه است که به عنوان مثال در زمینه زیان ناشی از صادرات هندوانه در سال معادل ۷۰هزار میلیارد ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.