ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: امیدواریم در ارتش جمهوری اسلامی ایران بتوانیم همواره از شهید صیاد شیرازی در اقدامات خود الگو بگیریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن آذرافروز صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید علی صیاد شیرازی اظهارکرد: شهدای دوران دفاع مقدس امنیت و اقتدار را به مردم ایران هدیه دادند.

وی افزود: این مراسم برای بزرگداشت شهید صیاد شیرازی است، شخصیتی که نظیر آن در کل جهان کم پیدا می‌شود؛ زمانی که روح بزرگ می‌شود، جسم به زحمت می‌افتد و انسان‌هایی که به دنبال رفاه هستند دارای روح کوچکی هستند.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تزکیه نفس، تربیت دینی و غیره روح انسان را صیقل می‌دهند که روح بزرگ شود که به طور مثال می‌توان از جمله این انسان‌ها به شهید صیاد شیرازی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: مجموعه سخنرانی‌های شهید صیاد شیرازی در دانشگاه افسری تبدیل به یک کتابی به نام «منش فرماندهی» شد که هدیه خوبی برای جوانان امروزی با روحیه فرماندهی است.

آذرافروز با بیان اینکه نور شهادت در چهره شهید صیاد شیرازی دیده می‌شد، ادامه داد: ارتباط مستمر شهید صیاد شیرازی با علما به ویژه با آیت‌الله بها الدینی از جمله ویژگی‌های این شهید بود چرا که 17 سال این روابط بین این شهید و علما وجود داشت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شهید صیاد شیرازی بیان داشت: دین‌داری، اقامه نماز اول وقت و خلوص نیت از دیگر ویژگی‌های برجسته این شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در آمریکا دوره‌های هواشناسی توپخانه برگزار می‌شد که شهید صیاد شیرازی در آنجا حضور داشت و آمریکایی‌ها را در آن زمان هم به اسلام دعوت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی شهید صیاد شیرازی 3 بار جانباز شده بود اما کسی از آن خبر نداشت، اضافه کرد: حتی روزنامه‌هایی مانند یکی از روزنامه‌های فرانسه مقاله‌های بی‌نظیری در رابطه با این شهید نوشته‌اند.

آذرافروز در پایان با تأکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی یک اسوه اررزشمند برای تمامی نظامیان در ایران است، تصریح کرد: امیدواریم در ارتش جمهوری اسلامی ایران بتوانیم همواره از این شهید در اقدامات خود الگو بگیریم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.