رئیس اداره دامپزشکی لارستان خبر داد؛

خودداری از کشتار سنتی/ گوشت تازه نذری ۲۴ ساعت یخ بزند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لارستان رعایت توصیه‌های بهداشتی ذبح حیوانات و پخت نذری در عزاداری‌های محرم را یادآور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود محجوب رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: به‌منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ازجمله بیماری CCHF، توصیه می‌شود که از هرگونه ذبح و اجرای سنت قربانی نمودن دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی شهروندان در محلی غیر از کشتارگاه خودداری شود.

وی افزود: به‌منظور حفظ و اهمیت جایگاه سنت حسنه نذری و تهیه غذا برای عزاداران حسینی در این ایام، متصدیان باید گوشت موردنیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تائید اداره دامپزشکی لارستان تهیه و دام زنده را فقط در کشتارگاه، کشتار کنند.

محجوب بابیان مشکلات کشتار دام در معابر و اماکن مسکونی، ادامه داد: این نوع کشتار سبب گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود و به همین جهت باید ذبح دام قربانی را در کشتارگاه‌های دام و تحت نظر کارشناسان دامپزشکی انجام گیرد.

وی بیان کرد: گوشت نذری تازه را قبل از مصرف ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد) نگهداری شود.

محجوب با اشاره به دل و جگر تازه دام نذری اظهار داشت: در هنگام ذبح دام و همچنین قطعه‌قطعه کردن لاشه از دستکش و عینک کار استفاده شود و این گوشت را تا ۴۸ ساعت در حالت یخ زدگی نگهداری کنید.

وی با تأکید بر خودداری از ریختن خون دام در معابر عمومی، افزود: از هرگونه تماس با انگل یا موجود خارجی روی پوست و پشم دام همچون کنه و کک خودداری شود.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اشاره به شستشو و ضدعفونی محل ذبح دام، تصریح کرد: در هنگام ذبح باید مراقب بود، ترشحات یا خون حاصل از ذبح به داخل چشم یا دهان وارد نشود.
انتهای پیام/ر

توصیه‌های بهداشتی درباره ذبح حیوانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار