مدیرکل دامپزشکی استان فارس از راه اندازی مراکز مجاز و تحت نظارت جهت قربانی کردن گوشفند در سطح استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: در استان فارس مراکزی از سوی دامپزشکی و با همکاری شهرداری‌ها مشخص شده که شهروندان می‌توانند برای انجام کار قربانی دام به این مراکز مراجعه کنند.


وی با اشاره به اینکه شهروندان گوشت‌های توزیع شده مراسم قربانی را ۲۴ ساعت قبل از مصرف در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد نگهداری کنند، افزود: نگهداری گوشت تازه در یخچال به مدت ۲۴ ساعت قبل از مصرف‌، احتمال انتقال عوامل بیماری‌زا را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.


مهندس با اشاره به راه‌اندازی اکیپ‌های بازرسی بهداشتی توسط دامپزشکی فارس،‌ ادامه داد: برای ایام عید سعید قربان تعداد یکصد و پانزده اکیپ ثابت و سیار پیش‌بینی کرده‌ایم، ۱۳۸ کارشناس دامپزشکی و ۴۵ روحانی ناظر ذبح شرعی در سراسر استان وظیفه نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام را عهده‌دار هستند.


وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای ذبح دام در روز عید قربان به کشتارگاه‌های دارای مجوز در محل سکونت خود مراجعه کنند، گفت: اکیپ‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی از اولین ساعت‌های صبح روز جمعه ۱۰ شهریور در محل‌های تعیین شده مجاز ذبح دام، حضور مستمر خواهند داشت.


مدیرکل دامپزشکی فارس با بیان اینکه هنگام ذبح دام، حتما از وسایل حفاظت فردی شامل لباس مناسب، دستکش و چکمه استفاده شود، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند موارد مورد نظر خود را به سامانه پیامگیر ۱۵۱۲ اعلام کرده یا با شماره تلفن ۳۲۳۲۱۸۴۶ در شیراز تماس برقرار کنند.
انتهای پیام/ر

ایجاد مراکز مجاز قربانی گوسفند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار