مراسم عزاداری و سینه زنی دانش آموزان زرند

به مناسبت سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) سوگواره ی دانش آموزی «احلی من العسل» برگزار شد .

مراسم عزاداری و سینه زنی دانش آموزان زرندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین کاظمی مدیر اموزش و پرورش زرند گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) سوگواره ی دانش آموزی «احلی من العسل» به همت بسیج دانش اموزی و با همکاری اموزش و پرورش برگزار شد .

وی در حاشیه این مراسم ، بر لزوم ترویج ارزش های دینی در محیط های آموزشی تاکید کرد وگفت: شخصیت حضرت قاسم (ع) یک الگوی ارزشمند عملی و دینی برای دانش آموزان محسوب می شود و دانش آموزان جامعه اسلامی ما با الگوگرفتن از این شخصیت بزرگِ واقعه کربلا، مسیر سعادت و رستگاری را در زندگی خود ترسیم کنند.


وی افزود: تبیین اهداف قیام عاشورا و الگو برداری جوانان و نوجوانان از فرهنگ عاشورا ، از مهمترین راههای مصون ماندن در برابر اسیبهای اجتماعی است.


حسین رحیمی مسئول بسیج دانش اموزی زرند گفت: با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و هفته دفاع مقدس .سوگواره احلی من العسل یکی از برنامه های ارزشمند در ایام سوگواری در ماه محرم است که در مدارس شهرستان زرند برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این سوگواره نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مهدویت، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت روحیه ی جهادی و استکبار ستیزی و آشنایی دانش آموزان با شخصیت حضرت قاسم بن الحسن (ع) نوجوان ۱۳ ساله است که در صحرای کربلا به شهادت رسید.


انتهای پیام/س

 

مراسم عزاداری و سینه زنی دانش آموزان زرند برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار