رئیس شبکه دامپزشکی زرند گفت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورا 2 اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی آماده خدمت رسانی به عموم مردم هستند.

فعال شدن اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی برای ایام تاسوعا و عاشورابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسن لطفعلی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت : دامپزشکی شهرستان همچون سنوات گذشته به ‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و تأمین بهداشت ‌عمومی آماده ارائه خدمات بهداشتی به عموم مردم می باشد.


وی افزود: اکیپ‎های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌ دام، شبکه دامپزشکی و سطح شهرستان(میدان فرمانداری)دراین روزها فعال می باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گفت: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌ دهنده کریمه کنگو، تب مالت، سل، هاری،سیاه ‌زخم و همچنین درراستای ارتقاء بهداشت عمومی، توصیه می گردد ، از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز نمایند.


وی با بیان این موضوع که ذبح دام در کشتارگاه از لحاظ معاینات پیش از ذبح و تشخیص بسیاری از بیماری ها و حذف آن اهمیت ویژه ای درسلامت جامعه دارد، افزود: جهت حفظ بهداشت عمومی ، شهروندان بایستی دام خود را در کشتار گاه دام ذبح نمایند.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: نگهداری گوشت پس از ذبح به مدت 24 ساعت در دمای یخجال می تواند کمک شایانی به حذف عوامل بیماری زا بویژه ویروس عامل تب کریمه کنگو نماید .


وی افزود: شماره تلفن 33422227 شبکه دامپزشکی آماده پاسخ گویی و دریافت گزارشات مردمی می باشد.


انتهای پیام/س

 

اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی برای ایام تاسوعا و عاشورا فعال هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار