عضو شورای شهر کرمان گفت: برای افزایش گردشگر نیاز به ساخت هتل نیست می توان با احیا خانه های قدیمی نیز به رونق گردشگری کمک کرد.

برای گردشگری خانه های قدیمی را احیا کنیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   ماه بانو معصوم زاده عضو شورای شهر کرمان گفت: در استان کرمان با کمبود هتل مواجه هستیم وباید به جای ساخت هتل های چهار و پنج ستاره بوم گردی ها رونق پیدا کند؛ یعنی در روستاها و شهرستان ها خانه های قدیمی احیا و در اختیار گردشگری قرار گیرد.

وی افزود :بیشتر مردمی که خارج از کشور زندگی می کنند مایل هستند یک شب را در یک خانه ای استراحت کنند که دارای حوض و درخت ودیگر پارامترهای خانه های قدیمی وسنتی  باشد.

 معصوم زاده با اشاره به سبک قدیمی خانه ها و افزایش بوم گردی در شهر کرمان اظهار کرد: مردمی که حوالی خانه های قدیمی ساز زندگی می کنند از لحاظ اقتصادی سطح خوبی ندارند و با پرداخت وام با درصد پایین می توانند خانه های قدیمی خود را احیا کنند.

عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد:احیای خانه های قدیمی مزیت هایی دارد، احیای بافت خانه های قدیمی سنت های قدیمی را به ارمغان می آورد و اینگونه نیست که ناگهان از فضای سنتی به فضای تجدد قرن 21 ورود پیدا کنیم و در کنار آن سنت های گذشته را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ح

خانه های قدیمی کرمان را برای گردشگری احیا کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.