مرکز دائمی فروشگاه اتحادیه تعاونی‌های زنان روستایی در سمنان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ زینب کرکه آبادی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گفت : مرکز دائمی فروشگاه اتحادیه تعاونی‌های زنان روستایی در سمنان یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که دولت برای حمایت از تعاونی‌ها زنان روستایی اجرا می‌کند.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان افزود: این مرکز که به‌صورت دائمی در استان سمنان دایر می‌شود زمینه‌ساز رونق تولیدات صنایع‌دستی بانوان روستایی و افزایش درآمد آنان می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه بانوان قشر مهمی از جامعه هستند ، تصریح کرد: زنان روستایی برای کارآفرینی و خوداشتغالی نیازمند حمایت دولت هستند و باید بسترهای مناسب این نوع فعالیت‌ها از سوی دولت در روستاها ایجاد شود.


کرکه آبادی از ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی با محوریت اقدامات دفتر زنان خبر داد و اظهار داشت : تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید برای اختصاص بالغ‌بر 24 میلیارد ریال اعتبار با دفتر امور بانوان و خانواده منعقدشده است.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان افزود : این اعتبار جهت توزیع عادلانه فرصت‌ها، منابع و امکانات میان زنان مستعد و توانمند با اولویت فعالیت‌های شبکه‌ای خصوصاً در مناطق کمتر برخوردار، روستایی و عشایر اختصاص‌یافته است.


وی بابیان اینکه این اقدامات در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود تصریح کرد: تحقق این اهداف و بهره‌برداری از آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی را در مناطق روستایی مرتفع کند.


کرکه آبادی توسعه اشتغال روستایی را ازجمله رویکردهای مهم دولت اعلام کرد و اظهار داشت : این مهم تأثیر ویژه‌ای در حفظ جمعیت روستایی دارد و باید در سراسر استان سمنان محقق شود.

 

انتهای پیام / ذ


توسعه اشتغال روستایی ازجمله رویکردهای مهم دولت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.