مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : هم‌اکنون بالغ‌بر یک هزار و 151 تعاونی فعال در این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در حاشیه بازدید از تعاونی‌های شهرستان سمنان گفت : درمجموع 134 تعاونی تأمین در کشور راه‌اندازی شده است که از این تعداد سهم استان سمنان 10 تعاونی است.

 

وی با اشاره به اینکه سهم این استان در تشکیل این نوع تعاونی معادل 7.5 درصد مجموع تعاونی تأمین در سراسر کشور است افزود: استان سمنان به سبب جمعیت بالا و پراکندگی جمعیت در برخی نقاط این منطقه وضعیت مطلوبی را در حوزه تشکیل تعاونی ندارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین سهم در تعاونی‌های استان سمنان را به خود اختصاص دادند تأکید کرد: 38 درصد از کل تعاونی‌های استان سمنان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

 

وی جذب افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار را یکی از مهم‌ترین رویکردهای این اداره کل دانست و گفت: راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ظرفیت افراد ماهر و دارای تخصص در دستور کار قرار دارد.

 

غنیان بیان کرد: طرح اشتغال فراگیر در مرحله عملیاتی در استان سمنان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در مناطق کم برخوردار هدف‌گذاری شده است افزود: هم‌اکنون بالغ‌بر یک هزار و 151 تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه 16 هزار و 600 نفر در این تعاونی‌های مشغول به کار هستند تصریح کرد: درمجموع 157 هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند که از این تعداد بالغ‌بر 110 هزار و 700 نفر بیمه‌شده اجباری هستند.


انتهای پیام / ه


فعالیت 10 تعاونی تامین در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.