یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت هر گونه بازبینی توافق هسته‌ای ایران، تنش‌ها در منطقه را افزایش خواهد داد.

مقام روس: بازبینی توافق هسته‌ای ایران تنش‌ها در منطقه را تشدید خواهد کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز سه‌شنبه، یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت بازبینی توافق هسته‌ای ایران به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر خواهد شد.

میخائیل اولیانوف – رئیس بخش منع گسترش و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه – گفت بازبینی توافق هسته‌ای ایران می‌تواند شرایط منطقه را بحرانی کند.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «من تصور می‌کنم این می‌تواند شرایط در منطقه را به شدت بحرانی کند.» وی همچنین افزود بازبینی توافق هسته‌ای ایران برای روسیه «غیر قابل قبول» است.

در روز 19 سپتامبر، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از توافق هسته‌ای ایران که میان تهران و گروه 1+5 حاصل شد، انتقاد کرد و آن را «مایه شرمساری آمریکا» دانست. وی همچنین در این سخنرانی، تهران را به ادامه «برنامه خطرناک موشکی» متهم کرد که به ادعای وی، می‌تواند به ساخت تسلیحات هسته‌ای منجر شود.

این در حالی است که، ایران، اتحادیه اروپا و گروه موسوم به 1+5 متشکل از آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به امضا رساندند. برجام، لغو تدریجی تحریم‌های هسته‌ای ایران را در قبال تضمین صلح‌آمیز باقی ماندن برنامه هسته‌ای تهران برنامه ریزی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار