لرستان؛

برگزاری همایش «یاران بی‌ادعا» در لرستان

همایش «یاران بی‌ادعا» به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس در لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  همایش "یاران بی‌ادعا" به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد.

 روشنی،  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از مسائل که برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم، روایات و سیره اهل‌بیت (ع) است را آموختیم و جوانان و نوجوانان این سرزمین در دفاع از ارزش‌ها و نظام نوپای اسلامی و تبعیت از، ولی فقیه به دستورات حضرت امام (ره) لبیک گفتند و در این عرصه قدم برداشتند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس با شرایط خاصی در مقابل دشمنی قرار گرفتیم که از تجهیزات، کمک‌های منطقه، اطلاعات استکبار و تکنولوژی‌های روز بهره‌مند بود و امروز دنیا جنایت‌های خود را با زبان هنر به‌گونه‌ای به نمایش می‌گذارد که آدم را به گریه می‌اندازند و تحت تأثیر قرار می‌دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: در دنیای امروز اگر در همه سطوح پیشرفت ایجاد می‌شود یک پای آن مراکز علمی و دانشگاهی است چراکه بدون فرضیه‌سازی و تئوری پردازی به اینجا نرسیده‌اند.

وی در ادامه گفت: جوانان ما در دفاع مقدس با دست‌خالی با یک لشکر مجهز و نظامی مقابله کردند و الآن تهیه و چاپ آثار، وصیت‌نامه و عکس شهدا کار سختی نیست، باید در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و انتقال زوایای زندگی شهدا، عمل و اقدام، کردار و رفتار اجتماعی تلاش کنیم چراکه دریایی از خاطرات دفاع مقدس وجود دارد و این حداقل خدمت ما در برابر جان‌فشانی شهدا است.

روشنی افزود: در دفاع مقدس استان لرستان ۹۰۷ شهید دانش‌آموز،۱۸۷ معلم و استاد شهید و ۱۱۰ دانشجوی شهید تقدیم انقلاب کرده است که باید ببینیم ما در برابر این شهدا و خانواده آن‌ها چه مسئولیتی داریم.

این مسئول در ادامه سخنانش گفت: شهید با اولین قطره خود مخاطب ارجعی الی ربک است، اما باید دید که ما برای نوجوانان و جوانانمان ازنظر علمی و پژوهشی تا کجا پیشرفته‌ایم الآن همه تئوری‌هایی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود برگرفته از غرب است آن‌ها کارکرده‌اند لذا یکی از اولویت‌های ما باید این باشد که تئوری‌هایمان را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/ د

همایش «یاران بی‌ادعا» در استان لرستان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.