امام‌جمعه پلدخترگفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس به‌عنوان پرچم‌دار نهضت عاشورایی، نقش برجسته، انکارناپذیر و بی‌بدیلی داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام محمد سوری  امام جمعه پلدختر اظهار داشت: نقش روحانیت در دفاع از دین برکسی پوشیده نیست و در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حضور فعال داشتند.

وی افزود: روحانیون در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کسانی بودند که مردم را به سمت جبهه راهنمایی می‌کردند و در مساجد به روشنگری و بیان واقعیت‌ها می‌پرداختند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: در زمان حاکمان ترسو و بی‌لیاقت که به خاک ایران چوب حراج زدند و حکومت آن‌ها دوام و قوام نداشت در قرارداد‌های ننگین آن زمان امضا روشنفکر و غیر آن وجود داشت، اما هیچ عالم تشییعی زیر این قرارداد‌ها را امضا نکرده است.

وی افزود: در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی به برکت وجود ولایت‌فقیه حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و روحانیون و صاحبان علم به وظیفه خود آگاه هستند که باید از مظلومان حمایت کنند.

سوری خاطرنشان کرد: هر عالمی اگر ظلمی را شاهد باشد نباید سکوت کند، زیرا فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

وی بابیان این‌که آنچه معادلات دشمن را همواره به هم می‌زند حضور با بصیرت مردم است گفت: فتنه ۸۸ بدترین توطئه علیه نظام بود که با مدیریت و تدبیر رهبری و حضور یکپارچه مردم در نطفه خنثی شد.

امام‌جمعه پلدختر گفت: روحانیون فکر انقلابی و حضور تأثیرگذار دارند که یکی از نقش‌های بی‌بدیل آن‌ها مدیریت پس از انقلاب است که در طول تاریخ در ترویج، تبلیغ و اشاعه معارف دینی اهل‌بیت (ع) کارنامه بسیار درخشانی دارند.

انتهای پیام /م

نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار