آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق مسائلی بوده که نظام و جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت الله سید احمد میر عمادی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ با اشاره به متقارن بودن ماه محرم و هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برخواسته از نهضت امام حسین(ع) بوده و آنچه در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت الگو گرفته از قیام حسینی بود.

وی افزود: با آغاز ماه محرم روحانیون به عنوان پرچم‌داران و پیام‌رسانان نهضت خونین عاشورا، هجرتی همانند هجرت پیامبر(ص) و امام حسین(ع) برای تبلیغ دین خدا خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روحانیون با تبلیغ دین به جامعه نورانیت بخشیده، گفت: دیانت، صداقت و معنویت جامعه همگی به برکت ارشاد روحانیون بوده و اگر اسلام امروز پرچم‌اش به اهتزاز درآمده به دلیل تلاش مبلغان دین بوده است.

آیت الله میرعمادی در ادامه گفت: بر اساس سنت حسنه هر ساله در آستانه ورود به ماه محرم همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور مبلغان و مبلغات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محرم یک ظرفیت بزرگ برای تبلیغ دین خدا بوده، یادآور شد: روحانیون ظرفیت‌های فراوانی برای تبلیغ خدا در اختیار داشته از جمله محرم، عزاداری و عاشورا که بایستی نهایت استفاده از این ظرفیت‌ها را به کار گیرند.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: تنها رسانه موثر حضوری مستقیم تاثیر گذار، رسانه‌ای به نام منبر بوده و تاکنون هیچ رسانه‌ای نتوانسته جایگزین آن شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان مسجد را سنگری محکم و نفوذ ناپذیر عنوان و خاطر نشان کرد: امروز سنگری بزرگ مستحکم و مقدس به نام مسجد و ظرفیتی همانند نماز جمعه و جماعت در اختیار روحانیون برای تبلیغ دین خدا قرار گرفته و لذا این چنین ظرفیت‌هایی را باید قدر دانست.

آیت الله میرعمادی همچنین قیام امام حسین(ع) را یک ظرفیت بزرگ برای تبلیغ دین خدا دانست و افزود: با توجه به نیاز جامعه امروز و شرایط حاکم پرداختن به چند بعد از ابعاد نهضت عاشورا ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: یکی از ابعاد مهم نهضت عاشورا، تبیین جلوه‌های معنوی عاشورا بوده چرا که جوان امروز گرایش به سمت معنویت داشته و اگر معنویت نبوی، علوی و حسینی به آن‌ها نشان داده نشود به سمت عرفان‌های کاذب خواهند رفت.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه بیان جلوه‌های معنوی عاشورا در جذب جوانان موثر بوده، بیان داشت: اگر خواهان جذب جوانان بر پای منبرها بوده بایستی نیاز جوانان که همان بیان معنویات عاشورا بوده را برآورده کنیم و لذا انتظار می‌رود روحانیون این بعد را در سخنرانی‌های خود برجسته نمایند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز شاهد تبلیغات گسترده فضاهای واقعی و مجازی در راستای نشان دادن الگو به جوانان هستیم و لذا یکی از اقدامات مهم روحانیون بایستی معرفی الگوی نهضت عاشورا به جوانان بوده، چرا که الگویی بهتر از امامان و رهبران دینی وجود ندارد.

آیت الله میر عمادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بیان جنایات بنی امیه، یادآور شد: امروز باید مسئله هجم بنی‌امیه در جامعه رواج پیدا کند تا شاهد جایگزینی ضد ارزش‌ها به جای ارزش‌ها نبوده و بنابراین در جامعه نیاز است که منکر که همان هجم بوده معرفی و معروف که دعوت به ارزش‌ها بوده به جای آن جایگزین گردد.

وی دلیل تغییر جامعه نبوی از جامعه ایثار و برادری به ثروت اندوزی و تفرقه را پیروی از شیطان و فراموشی خدا و اهل بیت دانست و ابراز داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های روحانیون جایگاه انحرافی وهابیت به مردم شناخته شد که این خود یک نمونه‌ای از هجم علیه دشمنان اسلام است.

امام جمعه خرم‌آباد از سکوت مجامع بین المللی علیه جنایت‌های اتفاق افتاده برای کشورهای مسلمان خصوصا میانمار انتقاد و تصریح کرد: بایستی جنایات دشمنان اسلام اعم از بنی امیه، آل سعود و حتی رژیم شاهنشاهی به مردم گوشزد داده شود تا دست از سکوت علیه جنایت‌ها برداشته و کاری موثر را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: بیان مسائلی همانند مسئله ولایت و رهبری و مسئله آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق مهم بوده چرا که این مسائل خطراتی بوده که نظام و جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند.

آیت الله میرعمادی منبر و مسجد را پایگاه مردمی روحانیت معرفی و تاکید کرد: مبادا روحانیون منبر و مسجد را از دست داده چرا که منبر و مسجد اساس تبلیغ دین خدا بوده و لذا بایستی توسط روحانیون حفظ شود.

انتهای پیام /د

اعتیاد و طلاق معضلات اجتماعی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.