مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان گفت :باتوجه به ظرفیت های شهر کرمان از هم اکنون باید برای مترو در کرمان برنامه ریزی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  رضا حافظی ، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان با اشاره به اینکه جمعیت کلان‌شهرها باید بالای یک میلیون نفر باشند که کرمان هنوز به این حد نرسیده است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهر، به‌زودی به این درجه خواهد رسید و در آن زمان ایجاد ظرفیت مترو و حمل و نقل‌های این چنینی دیر خواهد بود و از هم‌اکنون باید این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه سیستم‌ های حمل و نقل سنگینی همچون مترو، ضوابط احداثی دارند که جمعیت و زیرساخت‌های جمعیت شهری یکی از این پارامترها است، افزود: کرمان هنوز به میزان جمعیتی که اجرای مترو را داشته باشد، نرسیده است اما نیاز است که در مورد این‌گونه پروژه‌های حمل و نقل شهری فکر شود زیرا کرمان در مجموعه 15 کلان‌شهر کشور قرار می‌گیرد.
حافظی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهر کرمان، به‌زودی این شهر به جرگه کلان‌شهرهای دارای مصوب خواهد پیوست و نیاز است از هم‌اکنون برای حمل و نقل گسترده این شهر چاره اندیشیده شود.
وی گفت: از مجموع 15 کلان‌شهر کشور، هشت کلانشهر رسمی و دارای مصوبه داریم و مابقی غیر رسمی هستند یعنی مصوبه ندارند اما دارای پارامترهای کلان‌شهری هستند.
انتهای پیام/ی

ایجاد مترو در کلان شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.