طرح ارتقاء وضعیت ترافیکی در شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس با اشاره به اجرای طرح ارتقاء وضعیت ترافیکی به صورت مستمر در شیراز گفت: اجرای این طرح و کنترل از طریق دوربین‌های ثبت تخلفات، ۷۵ درصد تخلفات رانندگی را در شیراز کاهش داده است.


وی بیان کرد: با اجرای طرح‌ ارتقاء وضعیت ترافیکی و ثبت تخلفات از طریق دوربین‌های سطح شهر شیراز آمار تخلفات در حال کاهش است، اما تخلفات و تصادفات شیراز در ورودی بولوار خلیج فارس (صدرا) همچنان ادامه دارد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس با بیان اینکه وضعیت ترافیکی شهر شیراز به صورت محسوس و نامحسوس کنترل می‌شود، افزود: با نصب تعداد ۳۰۰ دوربین ثبت تخلفات در معابرشهری و فعالیت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی وضعیت ترافیکی شیراز به گونه‌ای تبدیل شده که آمار تخلفات در حال کاهش است.


عباسی تصریح کرد: شهر شیراز به تعداد یک هزار و ۵۰۰ دوربین ثبت تخلفات نیاز دارد تا تعداد تخلفات بیشتری ثبت شود و میزان تخلفات کاهش یابد.


رئیس راهنمایی و رانندگی استان فارس ادامه داد: ۸۰ درصد رانندگان در شیراز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند که در یک ماه گذشته ۴۰ درصد تخلفات رانندگی کاهش یافته است.


عباسی با اشاره به اینکه دلیل فعال نبودن دوربین‌های ثبت تخلفات در شمال شرق شیراز، آمار تصادفات را در این مناطق افزایش داده اضافه کرد: تلاش می‌شود دوربین‌های این مناطق را به زودی در مدار وارد کنیم، اما تا زمان نصب به صورت شبانه روزی با اجرای طرح‌های مختلفی به صورت محسوس و نامحسوس رانندگان متخلف شناسایی و با آنان برخورد قانونی می‌شود.


وی اظهار کرد: به‌طور میانگین در استان فارس بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ تصادف به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش می‌شود که از این تعداد کمتر از ۴۰۰ مورد تصادف در شیراز رخ می‌دهد.


عباسی یکی از معابر حادثه‌ساز شهر شیراز را محور شهرک گلستان تا صدرا اعلام کرد و گفت: در این محور ایمنی و کنترل تخلفات با توجه به نداشتن متولی خاص با مشکلاتی مواجه بوده و تصادفات منجر به فوت بسیاری در این محور روی می‌دهد.


وی بیان کرد: در حال حاضر بیمه تا سقف ۷۰ میلیون ریال بدون نیاز به کروکی پلیس هزینه را پرداخت می‌کند و چنانچه طرفین تصادف توافق کنند و راننده مقصر نیز تتخلف خود را بپذیرد می‌توانند برای دریافت خسارت به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.


عباسی از رانندگان درخواست کرد، قبل از جابجا کردن خودرو خود در تصادفات، اقدام به تهیه فیلم و عکس از صحنه تصادف کنند تا در زمان حضور پلیس به اعلام نظر از سوی پلیس کمک کند.
انتهای پیام/ت

اجرای طرح ترافیکی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار