معاون مالی،پشتیبانی،وعمرانی دادگستری استان کرمان از غبارروبی وعطر افشانی قبور مطهر شهداء در آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: فرهنگ عاشورا در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی تأثیر فراوان داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مصطفی شمس در جلسه شورای بسیج پایگاه مقاومت شهید بهشتی دادگستری کرمان که با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری کرمان برگزار شد،افزود:بی شک 8 سال دفاع مقدس ملت ایران اسلامی در تداوم نهضت عاشورایی و مکتب سرخ حسینی رقم خورد. و این مقطع تاریخی، در شکل و فرم و محتوا شباهت های زیادی با محرم سال 61 هجری قمری دارد.
فرمانده پایگاه مقاومت شهید بهشتی دادگستری کرمان تصریح کرد: در این هفته اقدامات ویژه ای با موضوع دفاع مقدس،ایثار وشهادت در دادگستری کرمان اجرا خواهد شد.
وی بیان داشت: در هفته دفاع مقدس مسئولان عالی قضائی استان از صبوری و رشادت های خانواده معظم شهداء دیدار وتجلیل بعمل بعمل خواهند آورد
شمس به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم در امسال، اشاره کرد و گفت: تقارن بسیار جالب و با معنایی است وبزرگداشت این هفته بین عاشورا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیوندی ناگسستنی و ریشه دار برقرار می نماید زیرا ما بر این باوریم که نهضت امام خمینی (ره) ریشه در عاشورای حسینی دارد.

شمس افزود:در پرتو این باور دیدیم که مردم انقلابی ایران اسلامی با درس گرفتن از فرهنگ عاشورایی و سر لوحه قرار دادن شعارهای حسینی از جمله ”هیهات من الذله" چگونه مقاوم، نستوه و شهادت طلبانه در برابر متجاوزین، ظالمین، منافقین و زیاده خواهان ایستادند و تن به ذلت ندادند و مبارزه با استکبار را سر لوحه ی خود قرار دادند و در طول 8 سال دفاع مقدس زیباترین جلوه های مکتب حسینی را پیش چشم جهانیان جلوه گر نمودند.

انتهای پیام/ی

برنامه های هفته دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار