معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن مراغه-ارومیه با بیان اینکه ‌پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۸۲ درصد است ،گفت: کمتر از ۱۲ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری این خط باقی مانده است.

پیشرفت ۸۲ درصدی راه‌آهن مراغه-ارومیهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح راه‌آهن مراغه-ارومیه را موجب اتصال استان آذربایجان غربی به استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران دانست و اظهار کرد:این پروژه  موجب رونق و توسعه اقتصادی مردم منطقه خواهد شد.
وی‌ از اتمام عملیات ریل‌گذاری این محور در آینده‌ نزدیک خبر داد و تاکید کرد: حدود 12 کیلومتر تا پایان عملیات ریل‌گذاری این محور باقی مانده است.

خادمی از پیشرفت فیزیکی 82 درصدی طرح خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون زیرسازی مسیر اصلی راه‌آهن مراغه- ارومیه با پیشرفت فیزیکی 98 درصد و مسیر مهاباد-‌نقده با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی مراحل پایان کار را طی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار طرح را طبق موافقت‌نامه 870 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ اعتبار در نظر گرفته شده برای سال جاری 125 میلیارد تومان است که 432 میلیارد تومان آن هزینه نشده است و مطالبات کل طرح نیز 30 میلیارد تومان محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به وجود 11 دستگاه گالری به طول یک‌هزار و 752 متر در این مسیر، اضافه کرد: در مسیر راه‌آهن مراغه-‌ارومیه همچنین 108 دستگاه پل بزرگ به طول 2 هزار و 300 متر طراحی و اجرا شده است.

وی همچنین در این سفر از روند عملیات اجرایی ایستگاه ارومیه بازدید کرد و در این باره اظهار کرد: ایستگاه تشکیلاتی ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن محور مراغه- ارومیه با زیربنای حدود 16 هزار و 600 مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت 30 هکتار در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فاز اول ایستگاه راه‌آهن نقده و ارومیه با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در مراحل تکمیل برای بهره‌برداری است و به زودی سوت قطار در ایستگاه شنیده می‌شود.

خادمی‌ از احداث ایستگاه ارومیه در داخل شهر خبر داد و عنوان کرد: ‌طبق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته پس از افتتاح ایستگاه فعلی، یک ایستگاه صرفا مسافری در داخل محدوده شهری و جنب پایانه مسافری برون شهری در شهر ارومیه احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

اعتبار پروژه راه آهن مراغه-ارومیه 870 میلیارد تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار