معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح ارتقای توانمندی های زنان روستایی امسال در 100 روستای استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدجواد حسینی سومین نشست کارگروه توانمندسازی زنان روستایی افزود: این طرح در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با هدف ایجاد روستاهای پاک اجرا می شود.

وی گفت: روستای پاک روستایی است که عاری از بیسوادی، بیکاری، طلاق و اعتیاد باشد و تمامی خانواده های روستا تحت پوشش بیمه روستایی درآمده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: معتقدیم که برای انجام هر اقدام موثری باید از زنان به عنوان بنیان خانواده و روستا آغاز کرد و هدف گذاری ما تبدیل 100 روستای قرار گرفته در طرح توانمند سازی زنان روستایی به روستاهای پاک است.

حسینی افزود: آنچه که امروز اهمیت دارد ارتقا و توسعه روستاها و فراهم کردن زمینه ماندگاری و نیز مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها است و می توان از ظرفیت خود روستاها در امر توسعه روستا بهره برد.

وی با اشاره به نقش زنان در توسعه روستاها که بیش از 51 درصد جمعیت روستایی را تشکیل می دهند، گفت: امروز از یک میلیون و 700 هزار جمعیت روستانشین استان 850 هزار نفر را زنان تشکیل می دهند که باید تلاش شود نقش زنان در حوزه توسعه روستایی دیده و تقویت شود.

حسینی افزود: با هدف مشارکت نظام مند روستائیان در امر توسعه، طرح هر روستا حداقل یک تشکل به صورت جدی در استان پیگیری می شود و در اولین گام در روستاهای قرار گرفته شده در طرح توانمند سازی حداقل یک تشکل مردمی راه اندازی خواهد شد.

معاون استاندار با بیان اینکه نیمه مهر روز روستا نامگذاری شده است، گفت: دستگاه های عضو کارگروه توانمند سازی زنان روستایی با رویکرد ارتقای توانمندی های روستائیان برنامه های ویژه ای برای این صد روستا در روز روستا تدارک ببینند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سومین نشست کارگروه توانمندسازی زنان روستایی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.