در راستای توسعه مشارکت نظام مند نخبگان در امر توسعه، نظام نامه تعامل نخبگان با دولت در استان تدوین و اجرایی می شود.

نظام نامه تعامل نخبگان با دولت دراستان تدوین می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نخستین میز گفتگوی دولت و نخبگان استان گفت: در سالیان اخیر بین صاحب نظران و محققان دانشگاهی و مدیران اجرایی فاصله بوده است ولی امروزه توسعه نظام مند مشارکت مردم در امور جامعه راه حل رسیدن به حکمرانی خوب و رفع فاصله بین صاحب نظران و مدیران است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با رویکرد مشارکت واقعی مردم درامر توسعه، در عرصه سیاسی خانه احزاب، در عرصه اجتماعی خانه تشکل های غیردولتی، در حوزه جوانان خانه جوانان و در حوزه زنان، پارلمان زنان در استان راه اندازی شده است.


وی با اشاره به مولفه های نظام نامه تعامل نخبگان با دولت گفت: یکی از مولفه های این تعامل نامه راه اندازی ماهانه میز گفتگوی موضوعی دولت با نخبگان است.


حسینی افزود: استفاده از حداقل یک نخبه جوان به عنوان مشاور جوان نخبه استاندار، دستگاه های اجرایی و حوزه های زیر مجموعه معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی از مولفه های دیگر این تعامل نامه خواهد بود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: عضویت نخبگان در کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عضویت نخبگان در پارلمان مشورتی زنان استان و عضویت آنان در شورای مرکزی خانه تشکل های غیر دولتی استان از دیگر مولفه های این نظام نامه خواهد بود.


حسینی در ادامه گفت: تا پایان امسال 133/5 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح تکاپو برای اشتغال زایی در این استان به بخش خصوصی پرداخت می شود.


وی افزود: این تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی برای رونق تولید و اشتغال زایی پرداخت می شود و نخبگان نیز باید از این ظرفیت برای کارآفرینی استفاده کنند.



انتهای پیام// م.ط



صحبتهای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درباره تدوین نظام نامه تعامل نخبگان با دولت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.