امسال در ۱۷ دفتر زیارتی دارای مجوز استان، ویزای زائران عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حامد دارابی مدیرکل حج و زیارت استان با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد اربعین کشور قرار بود از ۲۰ شهریور روند صدور ویزا از چهار کنسولگری کرمانشاه، مشهد، اهواز و تهران آغاز شود، افزود: با این وجود هنوز از سوی سفارت عراق در تهران اقدام و هماهنگی لازم با کنسولگری‌های کرمانشاه، مشهد و اهواز برای صدور ویزا صورت نگرفته و این کار به تاخیر افتاده است.

وی با اشاره به اینکه اانجام مکاتبات با سرکنسول عراق در کرمانشاه جهت رایزنی با سفیر این کشور در تهران برای آغاز سریعتر صدور ویزا شروع شده، خاطرنشان کرد: هزینه صدور ویزا به ازای هر فرد ۴۰ دلار به نرخ روز و مبلغ ۳۵۹ هزار ریال است که باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.
مدیرکل حج و زیارت استان یادآور شد: ۴۰ دلار بابت هزینه صدور ویزا و ۳۵۹ هزار ریال نیز بایت حق بیمه (۱۸۸ هزار ریال)، هزینه خدمات درمانی هلال احمر (۶۲ هزار ریال) و حق الزحمه دفاتر زیارتی (۱۰۹ هزار ریال) از افراد اخذ می‌شود.
دارابی با بیان اینکه ۱۷ دفتر زیارتی در استان کرمانشاه کار صدور ویزا را انجام می‌دهند، گفت: از این تعداد ۱۳ دفتر در شهر کرمانشاه، ۲ دفتر در شهرستان کنگاور، یک دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر نیز در روانسر قرار دارد که دفاتر شهرستانی معین شهرستان‌های همجوار خود هستند.
وی اظهار داشت: البته درصدد ایجاد دفاتر موقت زیارتی برای صدور ویزا در برخی شهرستان‌های دیگر استان نیز هستیم تا سهولت بیشتری به کار مردم و زائران عتبات عالیات بخشیده باشیم.

 

انتهای پیام/پ

صدور ویزای اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.