مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به رفراندوم در کردستان گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از تجزیه عراق سود می‌برند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی از استقلال کردستان عراق سود می‌برند/ با هر نوع تجزیه در منطقه مخالفیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اکبر ولایتی،  مشاور عالی مقام معظم رهبری‌؛ در حاشیه نشست خبری‌ جراحی پیشرفته‌ سرطان تیروئید و پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشو‌ری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رفراندوم‌ در کردستان عراق، گفت: این درخواست مورد مخالفت‌ دولت قانونی عراق‌ و اکثر مردم شریف‌ این کشور است. مردم این کشور عراق‌ را یکپارچه‌ می‌خواهند‌.

 وی ادامه داد: هر نوع حرکت آگاهانه و غیرآگاهانه‌ در جهت استقلال بخشی از عراق‌ یا هر کشور دیگری در منطقه مورد مخالفت ایران است زیرا ما متحد‌ راهبردی عراق هستیم‌.

 ولایتی عنوان کرد: هر چه که دولت قانونی عراق بخواهد ما با آن موافقیم‌ و با آنچه که دولت عراق مخالف باشد‌ مخالفیم‌.

 مشاور عالی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: اگر تجزیه کشورها یا استقلال‌خواهی اقوام مختلف‌ در این منطقه شروع شود این مسیر انتهایی‌ ندارد‌ و بدین ترتیب‌ بهره‌ آن را استعمارگران‌ و سودجویان‌ بخصوص‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ می‌برند.

 وی ادامه داد: دولت‌های منطقه اعم از سوریه، عراق، ایران و هر کشور‌ دیگری در منطقه اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی با استقلال‌خواهی قومی در هر گوشه از آن به دلیل مخالفت دیدگاه اکثر مردم منطقه مخالف هستند‌ و ما نیز با آن مخالفت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار