امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد؛

تبدیل ارزش های اسلامی در جامعه به فرهنگ عمومی

امام جمعه موقت اهواز بر تبدیل ارزش های اسلامی در جامعه به فرهنگ عمومی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در آئین برگزاری دوره آموزشی احکام و اخلاق اداری در تعاون روستایی خوزستان اظهار کرد: باید همه توان خود را به کار گیریم تا ارزش های اسلامی را در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و این از ابعاد فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی اذعان داشت: از مشکلات و ایرادات وارده این است که کم تر به ارزش های خود رجوع و آن را به فرهنگ و رفتار عمومی تبدیل نمی کنیم، انتظار می رود مسئولان و دست اندرکاران امور فرهنگی برای این موضوع چاره ای بیندیشند.
آیت الله حسن زاده بیان کرد: ما باید در ترویج ایثار و از خود گذشتگی در جامعه تلاش کنیم، یکی از باورهای ما درباره از خودگذشتگی، فرهنگ شهادت طلبی است که در برهه ای از سوی امام راحل به یک فرهنگ تبدیل شده بود و ما را دفاع مقدس پیروز کرد.
امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: از طرفی باید یک سری ناهنجاری های اجتماعی را از جامعه همچون عدم از خود گذشتگی را اصلاح کنیم چیزی که فقدان آن در رانندگی باعث آسیب های فراوانی به جامعه وارد شده است.
وی ضرورت توجه به سیره امیرالمومنین (ع) به خصوص در دستگاه ها و اداره های دولتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اخلاق و احکام شرعی یکی از وظایف هر کارمندی است و این مهم جزو روابطی است که در دین به آن بارها اشاره شده و امام علی (ع) در مدت 5 ساله خلافت خود توانست به عنوان یک الگو در جهان اسلام خود را معرفی کند.
آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده گفت: لازم است کارمندان دستگاه های دولتی و عمومی نسبت به تکریم ارباب رجوع و توجه به قشر محروم و روستایی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اذعان کرد: امام خمینی (ره) 14 سال به نجف تبعید شدند و با وجود اینکه ایشان مرجع تقلید بودند هر روز در یک ساعت معینی به زیارت امام علی(ع) می رفتند که برخی از ایشان ایراد گرفتند و وی عصبانی شد و در پاسخ به آن ها گفت مگر می شود کنار دریای علی وجود داشت و شب تشنه خوابید.
آیت الله حسن زاده افزود: یکی از فرهنگ های عمومی در کشورهای غربی به خصوص در اداره ها رعایت فرهنگ و اخلاق اداری است و همیشه تسهیل در امور ارباب و رجوع مد نظر آن ها قرار می گیرد، اما متاسفانه بعضا شاهد هستیم در اداره های ما چنین مهمی وجود ندارد و متاسفانه اعتمادها در جامعه به شدت رنگ باخته است.
وی بیان داشت: اکنون شهروندان نمی دانند در بازار آیا کالایی را که خریداری می کنند با قیمت مناسب خریداری کرده اند یا خیر و یا اینکه کالای با کیفیتی است یا خیر و این موضوع در تمامی مشاغل اعم از پزشکان و آموزش و پرورش و بازار وجود دارد.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با بیان اینکه باید آسیب های اجتماعی را شناسایی کرد و در جهت اصلاح آن گام برداشت تا جامعه با مشکلات کم تری مواجه شود خاطرنشان کرد: بهره مندی از الگوهای ائمه اطهار(ع) و ترویج اخلاق اسلامی در همه ابعاد باید سرمشق همه ما باشد.
انتهای پیام/گ

لزوم تبدیل ارزش های اسلامی در جامعه به فرهنگ عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.