رئیس یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با تاکید بر لزوم پیشگیری در اعتیاد گفت: در کنگره امسال این مبحث با حضور مسئولان و متخصصان به طور جدی بررسی می شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی جغتایی رئیس یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، گفت: کنگره اعتیاد یک کنگره بین رشته ای است که از تمام رشته های پزشکی، اقتصاد، مددکاری و بسیاری دیگر از رشته های مرتبط حضور دارند و تمامی حوزه هایی که در بخش مبارزه، کاهش تقاضا، عرضه در اعتیاد دخالت دارند در این کنگره شرکت می کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی های کنگره امسال این است که سعی کرده ایم مسئولانی از سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور، وزارت بهداشت، سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، پلیس مبارزه با مواد مخدر را دعوت کنیم تا به بحث های چالشی در حوزه کاهش عرضه و تقاضا پرداخته شود.

جغتایی اظهار کرد: در یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد مباحث اجتماعی مصرف مواد مخدر یکی از محورهای کنگره  است؛ در واقع افزون بر اینکه به جنبه های پزشکی و کاهش عرضه موادمخدر می پردازیم، به اعتیاد به عنوان یک مسئله اجتماعی نیز توجه می کنیم، زیرا باید گفت که  اعتیاد یک مسئله اجتماعی است و اگر قرار است مداخله ای انجام گیرد باید به عنوان یک مسئله اجتماعی با آن برخورد کرد.

معتاد نباید از محل کار، خانه و اجتماع طرد شود

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که پیشگیری از اعتیاد سر لوحه کار قرار گیرد و اگر فردی معتاد شد باید به همه جنبه های آن توجه کرد و همزمان که به درمان فرد می پردازیم، محیط جامعه، خانه و محل کار فرد را برای حضورش آماده کنیم به عبارت دیگر معتاد نباید از محل کار، خانه و اجتماع طرد شود چون آماده نبودن و طرد شدن او موجب گرایش بیشتر فرد به اعتیاد می شود.

رئیس کنگره گفت: یازدهمین كنگره بین المللی دانش اعتياد را  دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان بهزیستی با مشارکت فعالان و صاحب نظران حوزه های مرتبط برگزار می کنند و این کنگره در سطح ملی و بین المللی از ۲۲ تا ۲۴ شهریور ۹۶ در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار خواهد شد.

جغتایی افزود: در مراسم افتتاحیه کنگره، وزیر رفاه، رئیس سازمان بهزیستی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، معاون پیشگیری از وقوع جرم قضائیه، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: سخنرانی، پانل های تخصصی، کارگاه های آموزشی و مقالات در موضوعات علوم پایه، بالینی، انسانی، اجتماعی، حقوق  به همراه برپایی نمایشگاه جانبی، از دیگر برنامه های کنگره دانش اعتیاد  است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار