رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری دانشجویی که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی فرد دیگری نموده بود خبر داد و گفت: دانشجویی که با سوء استفاده از اعتماد هم‌دانشگاهی‌اش اقدام به برداشت اینترنتی از حساب پدر او جهت پرداخت شهریه نموده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان بابل شناسایی و دستگیر شد.

سرقت اینترنتی جهت پرداخت شهریه دانشگاهبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن محمدنژاد اعلام کرد در پی شکایت احدی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان بابل چنین عنوان داشت که شخص یا اشخاصی ناشناس مبلغ 25 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابم برداشت نموده‌اند که بنده از آن بی‌اطلاعم به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع و احقاق حق خود را دارم.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان بابل قرار گرفت که طی تحقیقات علمی و کارشناسی این پلیس و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید متهم و یا متهمین به صورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب شاکی نموده‌ و به منظور مخفی ماندن در فضای مجازی با استفاده از نرم افزارهای فیلترشکن اقدام به این عمل مجرمانه نموده‌اند.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: در ادامه با بررسی‌های بیشتر و با رهگیری مبالغ مذکور مشخص گردید مبلغ 20 میلیون ریال از وجوه سرقتی در قالب شهریه دانشگاهی فردی به هویت معلوم به حساب دانشگاه واریز گردیده‌ و مابقی وجوه سرقتی نیز صرف خرید شارژ تلفن همراه شده‌است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار نمودند. متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت که با دختر شاکی هم دانشگاهی بوده و جزوه درسی او را قرض گرفته‌ بود تا مطالب کلاس را کپی برداری کند که متوجه شد مشارالیه شماره کارت و رمز دوم کارت عابر بانک پدرش را بر روی جزوه نوشته و او نیز وسوسه شده و به دلیل نیاز مالی در فرصتی مناسب اقدام به این عمل مجرمانه نموده است.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه هرگز اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی خود را در دسترس دیگران قرار ندهید، هشدار داد: همواره رمزهای عبور کارت‌های بانکی خویش را به صورت دوره‌ای تغییر دهید تا از دستبرد احتمالی به حساب‌های بانکی شما توسط افراد غیر جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان گفت: با تکمیل تحقیقات و با توجه به اقدامات صورت گرفته، پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار