مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی و حل‌وفصل اختلافات مالکیتی مربوط به کشاورزان و اداره کل منابع طبیعی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی خادمی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در نهمین جلسه هماهنگی و حل‌وفصل رفع تداخلات اراضی دو پلاک ثبتی شهرستان پلدختر و یک پلاک ثبتی شهرستان ازنا مطرح شد.

وی افزود: با توجه به نقشه‌های تهیه شده تفسیر عکس‌های هوایی دهه چهل و سابقه کشت و کار این پلاک‌ها رفع تداخلات در این پلاک انجام و در مجموع ۱۳۰ هکتار به اراضی زراعی اضافه، در مجموع این سه پلاک چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی تعیین تکلیف شد.

 خادمی گفت: همچنین پرونده پلاک ثبتی قلعه ثمورخان بروجرد مطرح که به علت مجموعه مباحث مطرح‌شده و اختلاف نظر بین اعضا مقرر شد کارگروه رفع تداخلات اراضی موضوع را به‌صورت میدانی مورد بازدید قرار دهند و تداخلات اعلام شده از طرف مشاور مجری تهیه نقشه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و سپس تصمیم‌گیری شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این مطلب که شهرستان پلدختر با تعیین تکلیف ۴ پلاک تاکنون رتبه اول استان را از نظر رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به خود اختصاص داده است، افزود: شهرستان ازنا و الشتر نیز هر کدام ۲ پلاک و شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، رومشگان وچگنی با یک پلاک مصوب در رده‌های بعدی قرار دارند.

خادمی گفت: شهرستان‌های بروجرد، دورود، دلفان و الیگودرز تاکنون موفق به تصویب هیچ پلاک ثبتی و تعیین تکلیف از طریق کارگروه استانی نشده‌اند.

تعیین تکلیف ۴۰ هزار هکتار از اراضی لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی در قالب ۱۲ پلاک ثبتی تعیین تکلیف شده‌اند.

انتهای پیام/ د

۴۰ هزار هکتار از اراضی لرستان تعیین تکلیف شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.