رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج گفت: ۱۹ هکتار از اراضی ملی کهنوج به ارزش ۲ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۱۹ هکتار از اراضی ملی کهنوجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرتضی لورگی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج گفت: در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال بیش از 19 هکتار از اراضی منابع ملی روستای چاه‌ریگان از توابع بخش چاه‌مرید این شهرستان از چنگال متصرفان خارج و خلع ید شد.


وی ارزش ریالی این اراضی را بالغ بر 2 میلیارد و 850 میلیون ریال دانست و بیان کرد: پرونده تخلف این اراضی جزو پرونده‌های سنواتی سال 88 بوده است که پس از طی مراحل قانونی در نهایت حکم خلع ید و رفع تصرف آن از شعبه دوم حقوقی دادگاه شهرستان کهنوج صادر شده است.


وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به باز پس‌گیری اراضی ملی به بیت‌المال اقدام شد افزود: در این زمینه احکام قضایی برای پنج نفر از متصرفان صادر و این افراد به پرداخت 16 میلیون و 800 هزار ریال خسارت محکوم شدند.


لورگی خواستار همکاری مردم با مأموران فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان شد و عنوان کرد: مردم می‌توانند هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره 1504 « کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی » اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متصرفان برخورد قانونی انجام شود.


انتهای پیام/س

 

۱۹ هکتار از اراضی ملی کهنوج به ارزش ۲ میلیارد ریال رفع تصرف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.