امام جمعه راور گفت: طرح انس با شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حجت الاسلام تویسرکانی ؛امام جمعه راور اولین ثمره خون شهدا را برپایی و استقرار نظام جمهوری اسلامی برشمردو گفت: این نظام در دنیا بی نظیر است و دشمنان ما با تمام دسیسه ها و برنامه ریزی ها سعی دارند جوان های ما را مورد تهاجم فرهنگی قرار دهند و فکر، اندیشه و هویت ملی و اسلامی را از آنان بگیرند.
وی تصریح کرد: وظیفه ما غالب کردن فرهنگ ایثار و شهادت است که اگر جامعه ای در پرتو این فرهنگ باشد و زندگی کند بالنده، زنده و پیروز است.
تویسرکانی انرژی و نشاط دانش آموزان را سرمایه جامعه دانست و افزود: دشمنان سعی دارند این انرژی را از آنان بگیرند و نگذارند دانش آموزان در زمینه های علمی، تربیتی، تذهیب و خودباوری، خودسازی و معنویت رشد کنند.
وی گفت: این وظیفه همه آحاد جامعه به ویژه قشر فرهنگی می باشد که در احیای فرهنگ ایثار و شهادت تلاش و هزینه کنند و در قالب برنامه های مختلف که یکی از آنها طرح انس با شهدا است و با استفاده از وصیت نامه شهدا، خاطرات، ویژگی های اخلاقی با قرائت قرآن و برپایی نماز جماعت در نمازخانه ای که به نام شهدا است موجب فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شوند.
محمد خواجویی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و دبیر طرح، اهداف اجرای طرح انس با شهدا در مدارس را در راستای تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پیوند نسل جدید با آرمان های شهدا و انقلاب، نیاز نسل امروز به سرمایه های معنوی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد ارتباط و استمداد از ارواح پاک شهدا بر اساس آیات قرآن برای حل مشکلات و گرفتاری ها، حضور مستمر و فعال خانواده شهدا در مدارس و مشارکت در برنامه های معنوی و مذهبی مدارس برشمرد .
وی افزود: در این طرح هر نمازخانه به نام یکی از شهدا نامگذاری می شود که با تهیه بنر و نصب در نمازخانه و رونمایی از طرح در روز بازگشایی مدارس و پیگیری و فعالیت مسمتر و مداوم خانواده شهدا در مدارس، طرح انس با شهدا در سال جاری در مدارس شهرستان آغاز و اجرا می شود.
انتهای پیام/ی

دانش آموزان با سیره شهدا آشنا شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار