شهید حججی یکی از خود ما بود؛ او از میان همین مردم برخاست و به این درجه از کمال و ایثار رسید.

حججیشهرام عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لزوم توجه اهالی هنر، کارگردانان و هنرمندان نسبت به رشادت‌ها و ایثار شهیدانی چون محسن حججی، اظهار داشت: امثال شهید محسن حججی در طول تاریخ کشورمان مخصوصا در طول 8 سال دفاع مقدس کم نبودند. آن زمان هر کوی و برزن یک شهید داشت. اما متاسفانه آن طور که باید هنرمندان، سینما و تئاتر کشور به آنها ادای دین نکردند. دوره‌ای جشنواره دفاع مقدس در تئاتر برگزار شد اما ادامه دار نشد. این اتفاقات، چیزی نیست که با یک جشنواره آن را جمع کنیم. ما هنرمندان باید فرهنگ‌سازی کنیم و مردم را با زندگی این شهدا و مدافعان حرم آشنا کنیم.

عبدلی ادامه داد: ما نباید اسطوره‌سازی کنیم؛ چراکه اسطوره‌سازی این بزرگان را از مردم دور می‌کند. ما باید آشناسازی کنیم و از این طریق به مردم بگوییم که این شهدا هم یکی از بین خودمان بوده اند. شهید حججی یکی از میان جوانان همین کشور بود، ولی به علت معرفتی که در ذهن و قلبش ایجاد شد، به این درجه از کمال و ایثار رسید. او قهرمانی است که از دل همین مردم به وجود آمده است.

وی در پایان درباره لزوم تجلیل و قدرشناسی مردم از شهدای مدافع حرم و همراهی هنرمندان گفت:‌ حس ادای دین در وجود همه ایرانیان است. ما برای کار خوبی که کسی انجام می‌دهد، باید احترام قائل شویم. با این کار به خودمان یاد می‌دهیم که قدر خوبی‌ها را بدانیم و احترام و قدردانی را می‌آموزیم. این‌ها بیشتر آموزشی برای خودمان است تا شهیدی که دیگر در میان ما نیست. اهالی فرهنگ و علی‌الخصوص هنرمندان تئاتر هم از میان مردم هستند. باید با مردم همراه و حتی همیشه یک قدم از مردم جلوتر باشند.

 

انتهای پیام/

 

گلایه شهرام عبدلی از پرداخت کم سینما و تئاتر به شهدای مدافع حرم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
آخرین اخبار