مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر سوره با حضور اهالی تئاتر و رسانه برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر سوره آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر سوره، که از 15 مرداد ماه آغاز شده بود، امروز جمعه 20 مرداد ماه سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، رحمت امینی، فاضل نظری، کورش زارعی، اردلان شجاع کاوه و جهانبخش سلطانی داوران این دوره از جشنواره، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاترشهر، مهدی شفیعی مسئول مرکز هنرهای نمایشی، سیروس همتی، امیر نصیربیگی رئیس انجمن تئاتر بسیج و اهالی تئاتر و رسانه برگزار شد.

در ابتدای مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره، آیاتی چند از قرآن کریم تلاوت شد.

سپس کورش سلیمانی، مجری مراسم اختتامیه از کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه  دعوت کرد.

کوروش زارعی بر روی صحنه رفت و گفت: یک اتفاقی افتاده که همه ما را تحت تاثیر قرار داده و من برای آن دلنوشته ای آماده کرده ام که برایتان می خوانم. سپس وی متنی به یاد شهید محسن حججی خواند و به روح او تقدیم کرد.

در ادامه یک کلیپ استانی از بخش هایی از بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره پخش شد.

سپس فاضل نظری معاونت محترم حوزه هنری، علیرضا معینی بخش معاون اداری و مالی حوزه و مجید اصلاحی مدیر کل استان ها و مجلس برای تحویل لوح تقدیر به مدیران کل استان های کرمانشاه، اصفهان و خراسان به روی صحنه آمدند.

در این بخش از مراسم، داوران بخش تئاتر خیابانی، محمود فرهنگ، سیروس همتی، اردلان شجاع کاوه، سامان خلیلیان و امیر نصیربیگی خواسته شد برای اهدای جوایز نمایش های خیابانی به روی صحنه حضور یافتند. 

در ابتدا، لوح طراحی فضا و صحنه به مالک آبسالان برای نمایش مثبت در منفی، دیپلم افتخار و یک سکه تمام بهار آزادی به مجتبی خلیلی و امین امینی برگزیدگان این بخش برای نمایش هفت پله تا آغاز خورشید، لوح تقدیر و نیم سکه بهار آزادی به احمد جعفری برای نمایش مثبت در منفی در بخش موسیقی داده شد.

همچنین، دیپلم افتخار و سکه تمام بهار آزادی به ارسلان مهدوی برای نمایش شور سما اهدا شد.

در ادامه مراسم، لوح تقدیر و یک سکه نیم بها آزادی برای کاندیدای بهترین بازیگر مرد در بخش تئاتر خیابانی جشنواره سوره به مختار محمدی برای نمایش رد پایی در آسمان، دیپلم افتخار و سکه تمام بهار آزادی برای بهترین بازیگر مرد به مصطفی کولیوندی برای نمایش صددرصد خارجی، لوح تقدیر و یک سکه نیم بها آزادی به مارال ایزد بخش برای نمایش مثبت در منفی و مارال ترکی برای نمایش حکایت خنده دار خنده ای که نبود، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و یک و نیم سکه بهار آزادی به مهتاب زند از ایلام برای نمایش سیاه وردارو داده شد.

همچنین آرش منصوری در بخش طرح و ایده لوح تقدیر و یک عدد نیم سکه بهار آزادی برای نمایش گمشدگان و نفر برتر بخش طرح و ایده، سعید خیراللهی برای نمایش صددرصد خارجی دیپلم افتخار و یک سکه تمام بهار آزادی دریافت کردند.

 سپس نوبت به اهدا جوایز در بخش صحنه ای رسید. مجری مراسم کورش سلیمانی از داوران، بازبینان و بازخوانان این بخش از جشنواره برای اهدا جوایز به برگزیدگان دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید.

داوران این بخش، حسن وارسته و کریم اکبری مبارکه بودند.  

جوایز بخش گریم به رضا فلاحیان برای نمایش تراژدی پارک اتابک، بخش ارائه مواد تبلیغاتی در نمایش، به الهه نعمتی نمایش تراژی پارک اتابک و  بخش طراحی لباس به سهیلا عسگری برای نمایش قصه ظهر جمعه داده شد. برگزیده این بخش هم، رضا فلاحیان برای نمایش تراژدی پارک اتابک بود. 

در بخش طراحی صحنه حسام افروز برای نمایش قصه ظهر جمعه و علی فتوحی برای نمایش تراژدی پارک اتابک جوایز خود را دریافت کردند. جایزه برگزیده ابن بخش هم، مرتضی نجفی برای نمایش از پشت روزنه ها تعلق کرفت. 

لوح تقدیر بخش موسیقی به ایلیا صادقیان برای نمایش من آنجا نیستم داده شد.

برگزیده بخش موسیقی، علی سینا رضوان نیا برای نمایش مثل پروانه شد.

در بخش بازیگری نوجوان: لوح تقدیر به نیروانا هزارجریبی برای نمایش سرخ او از مازندران و آرمان آزادگر برای تراژدی پارک اتابک و مارال سپهر و ملیکا البرزی از استان گلستان تعلق گرفت.

سپس در میان مراسم اختتامیه جشنواره، بعد از پخش کلیپی از شهید احمد مقدم از خانواده او یعنی برادر شهید احمد مقدم تقدیر به عمل آمد.

در ادامه مراسم از اعظم بروجردی، جهانبخش سلطانی، پیمان شریعتی و شهرام کرمی برای اهدا جوایز بخش صحنه ای دعوت شد تا به روی صحنه بیایند.

هیات داوران از کرامت رودساز به عنوان بازیگر برتر، از رسول هنرمند و سعید صادقی به عنوان بازیگران برتر در نمایش با لوح تقدیر و سکه نیم بها تقدیر کرد. رسول هنرمند جایزه خود را به فررند شهید حججی تقدیم کرد.

رتبه دوم بهترین بازیگری مرد به ابراهیم عباسعلی زاده برای نمایش  تراژدی پارک اتابک داده شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و سکه تمام بهار آزادی به محمد رسائلی به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره رسید.

در بخش تقدیر از بازیگران برتر زن، سارا یزدانی و نسیم کاظمی لوح تقدیر و سکه نیم بها را از داوران دریافت کردند.

رتبه سوم بازیگری به پناه باقریان برای نمایش نزار این خواب تعبیر بشه داده شد.

رتبه دوم بازیگری به آزاده کرمبخش برای نمایش از پشت روزنه ها داده شد.

رتبه اول و برگزیده زن بخش بازیگری به زینب مشعلدار برای نمایش اتاق 1216 داده شد.

 سپس نوبت به اهدای جوایز به بخش کارگردانی تئاتر خیابانی رسید و از این عزیزان تقدیر شد:

تقدیر: لوح تقدیر کارگردانی و نیم سکه بهار آزادی به آرزو علیپور برای نمایش هفت پله تا آواز خورشید از گیلان تعلق گرفت.

برگزیده: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار کارگردانی و دو سکه تمام بهار آزادی به پژمان شاهوردی برای نمایش سیاه وُردارو  از لرستان اهدا شد.

تقدیر از کارگردانان بخش صحنه ای به شرح زیر است: 

رتبه سوم کارگردانی: لوح تقدیر رتبه سوم کارگردانی و یک سکه تمام بهار آزادی به عمادالدین رجبلو برای نمایش دشمن خدا از گلستان تقدیم شد.

رتبه دوم: لوح تقدیر رتبه دوم کارگردانی و دو سکه تمام بهار آزادی به حسن سبحانی مینابی برای نمایش چادری برای نجیمه از هرمزگان اهدا شد.

رتبه اول: تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و سه سکه تمام بهار آزادی به حسام افروز برای نمایش قصه ظهر جمعه از یزد تعلق گرفت.

سپس حسین مسافر آستانه، فاضل نظری، رحمت امینی و حجت الاسلام والمسلمین بهداروند به روی صحنه رفتند و از تاجبخش فنائیان به عنوان یکی از اهالی پیشکسوت تئاتر تقدیر کردند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
مطالب خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام لطفا تکمیل کنید
آخرین اخبار