با تلاش گروه کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان گشایش و ایجاد مسیر صعود به ارتفاعات دنا برای کوهنوردان انجام شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ به همت گروه کوهنوردی و صخره نوردان در عملیاتی 3 روزه مسیرایجاد مسیر دستیابی به قلل دنا دستیابی به قلل مرتفع دنا در کهگیلویه وبویراحمد ایجاد شد.


رئیس هیأت کوهنوردان کهگیلویه وبویراحمد ومسئول تیم گشایش مسیر گفت: این مسیر در منطقه صخره بردآتش دنا و با رل کوبی وطناب آویزان در مسیر 700متری صخره باشیب کاملاً عمودی انجام شد.


خداکرم قلی پور افزود: این گروه شامل 10نفر از اعضای تیم های کوهنوردی خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد بودند که با محوریت صعود پاک و کمترین ضربه به طبیعت به این کار مبادرت کردند.


امیرحسین عادل پور از اعضای تیم گشایش دیواره واز صخره نوردان خوزستانی هم گفت:سال گذشته هزار و 700 متر در منطقه بن رود و امسال 700متر در بردآتش ایجاد مسیر انجام شد.


وی گفت: این تیم برنده کارابین نمادین جشنواره صعود کشور شد و با کیفیت ویژه این فعالیت را انجام داد.


هادی آقایی از اعضای تیم کوهنوردی خوزستان هم گفت:با وجود کار در ارتفاع 4هزار متری و شیب تند صخره ها، مسیریابی وگشایش دیواره با با کیفیت مطلوب انجام شد.


مهدی پورابراهیمی مسئول امداد و نجات کوهنوردی استان هم گفت: از مهمترین مزیتهای این مسیر عدم وجود برف است که در مسیرهای دیگر به ویژه در فصل زمستان از خطر سقوط بهمن جلوگیری می شود.


کوه دنا با 44 قله بالای 4 هزار متر در کهگیلویه وبویراحمد به آلپ ایران معروف است.

انتهای پیام/د

صعود به قله دنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.