مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش/۲

دانش آشتیانی: پیشرفت و توسعه ایران در گروی آموزش و پرورش است

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: پیشرفت و توسعه کشور در گروی آموزش و پرورش و توسعه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محصول توسعه نظام آموزشی است.

پیشرفت و توسعه ایران در گروی آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: تجربه مدیریت خود را از دفتر شهید رجایی و مسئولان وقت کسب کرده ام و این تجربه باعث شد خود را وامدار ملت ایران بدانم.

وی افزود: بطحایی از خانواده آموزش و پرورش است و نیازی به معارفه ندارد اما برای من فرصتی برای خداحافظی با جمعی دوست داشتنی است هرچند چهار دهه معلم بودم و تجربیات مطلوب کسب کردم.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: از نظر معرفتی و بر پایه باورهای دینی تعلیم و تربیت، هدف نخست پیامبران و عامل تکریم انسان است و به موجب کلام خداوند دانستن، موجب کرامت انسان است بنابراین می توان فلسفه آموزش و پرورش را از فلسفه مبعث جویا شد.

دانش آشتیانی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه کشور در گروی آموزش و پرورش و توسعه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محصول توسعه نظام آموزشی است و در کشورهای پیشرفته این ارتباط برای توسعه اقتصادی ۸۷درصد،برای توسعه فرهنگی ۶۰درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر تاریخی اگر بررسی کنیم ریشه کامیابی ها و ناکامی ها در مدرسه است، عنوان کرد: سرچشمه های نقد کاربرد اندیشه را باید در شیوه های آموزش غلط بجوییم، همچنین منشا بی انگیزگی ها و بی روح بودن ها در نظام آموزشی است.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: آینده بهتر از بهسازی نظام آموزش و پرورش می گذرد و حکمرانی خوب در گروی تحول و اصلاح آموزش و پرورش است و توسعه کشور باید با تمرکز نظام آموزشی به ویژه در دوره ابتدایی باشد.

وی با تاکید بر تحول در نگرش از از دولت تا آموزش بیان کرد: از نخبگان تا خانواده‌ها نگرش صحیح باید رخ دهد، همچنین عزم ملی برای سرمایه گذاری بنیادین نیاز داریم که با یک وزیر اتفاق نمی‌افتد اگر توسعه کشور می‌خواهیم نیازمند اولویت در عمل و نه در حرف هستیم.

دانش آشتیانی اظهار کرد: اگر روش بهسازی و نوسازی درست انجام ندهیم وضعیت بدتر می‌شود و ساختار مدرسه معلم و مدرسه است که بر ستون بارآموزش و پرورش وارد کردیم و باید آن را اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر سند تحول بار به ستون‌ها وارد شود، گفت: باید مواظب باشیم تا فردی کارشناس وارد عمل شود تا با آیین نامه ها‌ی صحیح کار کرد و با تغییر بینش و نگرش اقدام شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش عنوان کرد :کوشش کردم به سوی تمرکز زدایی حرکت کنم، مدرسه رکن اصلی باشد، گفتمان سازی ایجاد شود، معلم وارد فرآیند‌های تصمیم گیری شود، نظام رتبه بندی و حقوق‌ی مجزا ایجاد کنیم، به وضع بانک سرمایه خارج از هر مساله‌ای سامان دهیم و معوقات به حداقل برسد.

دانش آشتیانی افزود: از حمایت های مقام معظم رهبری و دولت و همکاران در سراسر کشور تشکر می کنم و به صراحت می گوییم وقتی دیدم نوسازی و تحول ساختاری به سرحد کهنگی رسیده که نیازمند لوازم و مناسباتی است که فاقد آن هستم و به مجموعه مفید باز گشتم البته در مجموعه آموزش و پرورش درس های بسیار آموختم.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس با رای اعتماد بالایی آقای بطحایی را انتخاب کردند که نشان از باب همکاری برای نوسازی در آموزش و پرورش است و تشکل های صنفی تاثیر بسزایی در افق های جدید دارند.

وی یادآور شد: پیشنهاد می کنم امکان تاسیس مرکز و بنیاد ملی در رشته ریاضی به یاد مرحوم مریم میرزاخانی در کشور ایجاد شود تا الگوهایی داشته باشیم.

انتهای پیام/

آموزش و پرورش در گرو بهسازی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
آموزش و پرورش در گرو بهسازی است
آخرین اخبار