مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از انتشار كتاب آيين بودا از سری كتب مجموعه اديان جهان در آينده‌ای نزديك خبر داد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛روحانی،مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب با اشاره به محتوا و مطالب کتاب آیین بودا گفت: این کتاب به پژوهش درباره خاستگاه‌ها، آداب و رسوم و تاریخچه آیین بودا اشاره دارد که نویسنده به سرآغاز آن در هند و گسترش آن در کشورهای آسیای جنوبی و جنوب شرقی به ویژه سریلانکا، آسیای شرقی به ویژه ژاپن و آسیای شمالی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: این اثر همچنین اطلاعاتی درباره هنر معماری دینی به ویژه معابد و بقعه‌های بودایی ارائه می‌دهد و موضوعات جدیدی مانند انتخاب رهبر دینی و بستگی دین و سیاست، ورود آیین بودا به غرب به ویژه آمریکا و آینده این دین را بررسی می‌کند.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه این کتاب از سری کتب مجموعه ادیان جهان است گفت: نویسنده با بیانی ساده و مصداق و لفظ دقیق در طرحی نو به ریشه‌ها، تاریخ تحول، آموزه‌های اصلی و مهم آداب این دین می‌پردازد و در نهایت سادگی و ایجاز سعی کرده معرفی کاملی از ادیان مختلف داشته باشد.

روحانی عنوان کرد: آیین اسلام، بودا، پروتستان، زرتشت، کاتولیک، کنفسیوس، هندو، یهود، ادیان بومی آمریکا و دین آفریقایی در این مجموعه کتب بررسی می‌شود.

وی افزود: کتاب آیین بودا در مجموع دارای هشت فصل است که از جمله آنها می‌توان به مقدمه،‌ زندگانی بودا، گسترش آیین بودا، گوناگونی آیین بودا، ادبیات آیین بودا، هنرها و آیین بودا،‌ سال در آیین بودا و آیین بودا در عصر حاضر اشاره کرد.

کتاب آیین بودا در 146 صفحه به صورت مصور و رنگی در ارتباط با آیین بودا و ادبیات خاص تألیف شده که با قیمت 13 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/ش

کتاب آیین بودا منتشر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار