طالبی؛ کودک نیازمند آموزش‌های متعدد و تفریح است، ولی در بخشی از آموزش و پرورش شاهد هستیم به کودک تک بعدی نگاه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نشست کارگروه زنان و خانواده استان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و جمعی از مدیران استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

محمد علی طالبی با بیان اینکه قبل از این برنامه ستاد هفته کودک در یزد راه اندازی شده بود، اظهارداشت: استان یزد اولین استانی است که بعد از تصویب سند حقوق کودک آن را در دستور کار قرار داد و تشکل‌های مردمی با موضوع حقوق کودک در یزد شکل گرفت.

وی افزود: توسعه یافتگی، سواد والدین، درجه بالای آموزش از مواردی است که ظرفیت خوبی را برای کودکان در استان یزد ایجاد کرده است.

طالبی با اشاره به اینکه یزد دومین استان مهاجر پذیر کشور است، تاکید کرد: در کنار همه این موارد ضعف‌هایی مانند کمبود فضای تفریح و محیط طبیعی در یزد وجود دارد، همچنین حضور اتباع بیگانه که مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در یزد ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: بحث حضور اتباع در یزد پدیده کودک کار را ایجاد می‌کند به طوری که در پایش‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد از کودکان کار از اتباع بیگانه هستند.

وی خاطرنشان ساخت: وجود کودکان اتباع در مدارس یزد به علت تداخل فرهنگی و تاثیرات منفی فرهنگی بر سایر دانش آموزان، اعتراض والدین دانش آموزان ایرانی را در پی داشته است.

طالبی با بیان اینکه نگاه تک بعدی به کودکان آسیب زننده است، گفت: کودک نیازمند آموزش‌های متعدد و تفریح است، ولی در بخشی از اموزش و پرورش شاهد هستیم به کودک تک بعدی نگاه شده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های خوبی در زمینه حمایت از حقوق کودک طرح ریزی شده، ولی باید به گونه‌ای پیاده شود تا گستره قابل توجه‌ای را پوشش دهد و بیشترین اثرگذاری را بر مخاطب داشته باشد.

طالبی تاکید کرد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران می‌تواند نگاه چند بعدی به کودکان را نهادینه کند.

انتهای پیام/ص 

نگاه تک بُعدی به مسئله حقوق کودک اصلاح شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار